Header afbeelding

Opname

Er komt heel wat kijken bij een ziekenhuisopname. Om u goed voor te bereiden geven wij u graag enkele tips en praktische informatie.

Welkom in Amphia brochure

Welkom in Amphia brochure

Uw opname

  • Uw opnamedatum
    Als u voor een opname naar Amphia komt, dan wordt u op het Voorbereidingsplein op uw opname voorbereid. Soms wordt in een vroeg stadium een voorlopige opnamedatum met u afgesproken. Die datum is dan nog niet definitief. Eén tot twee weken van tevoren ontvangt u telefonisch de definitieve datum, de locatie en de tijd van opname.
  • Locatie van uw opname
    Het kan zijn dat u op een andere locatie wordt opgenomen dan waar u op de poli bent geweest. Dat kan te maken hebben met het soort behandeling dat u nodig hebt, maar ook met planning. Misschien bent u op een andere locatie eerder aan de beurt.
  • Wijzigingen in uw gezondheid
    Als uw gezondheidstoestand sterk verandert terwijl u wacht op opname, kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts. Deze kan u zo nodig terug verwijzen naar uw behandelend arts in het ziekenhuis.
  • Als de opname niet door kan gaan
    Helaas kan een opname door onvoorziene omstandigheden, zoals een spoedgeval, soms niet doorgaan. Uiteraard krijgt u hierover dan zo snel mogelijk bericht. Kunt u zelf niet op uw afspraak voor opname komen? Dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met afdeling opname/planning.
  • Vragen over opname of opname afzeggen
    Voor vragen over uw opname op alle locaties of als u de gemaakte afspraak niet na kunt komen, kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 uur en 16:30 uur telefonisch contact opnemen:

    - Chirurgie/kaakchirurgie (076) 595 30 83

    - Orthopedie/pijnbestrijding/neurochirurgie (076) 595 30 84

    Urologie/plastisch chirurgie/oogheelkunde (076) 595 10 83

    - Gynaecologie/KNO/tandheelkunde (076) 595 10 84


  • Wachttijden
    Wij vinden het belangrijk dat u zo snel mogelijk wordt geholpen. Maar soms lukt dat niet en is er voor opname bij sommige specialismen een wachttijd. Deze wachttijd is onder andere afhankelijk van:
    - Urgentie van ingreep of behandeling 
    - Capaciteit verpleegafdeling 
    - Beschikbaarheid specialist 
    - Ruimte binnen onderzoeks- en behandelafdeling 
    - Aantal spoedopnamen 

    Uw plaats op de wachtlijst is afhankelijk van uw urgentie en de volgorde van aanmelding.  
    Op deze website wordt elke maand een nieuw wachttijdenoverzicht gepubliceerd. Deze wachttijden geven een indicatie in weken. De daadwerkelijke wachttijd kan hier van afwijken.


  • Aansprakelijkheid bij uitgestelde operatie
    Amphia aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot een uitgestelde opname, operatie of behandeling.
  • Zorg na opname
    Het is handig dat u vooraf nadenkt over eventuele zorg die u na de opname in het Amphia nodig heeft. U kunt zich hier al op voorbereiden. Meer informatie: zorg na opname.

Wat neemt u mee?

  • Een geldig identificatiebewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) 
  • Een actueel medicatieoverzicht dat u kunt krijgen bij uw apotheek
  • Alle medicijnen die u thuis gebruikt, in de bijbehorende verpakking, en zo nodig dieetvoorschriften
  • De contactgegevens van uw wijkverpleegkundige voor het geval u zorg na opname nodig heeft
  • Uw verzekeringspapieren
  • Toiletartikelen
  • Nachtkleding, kamerjas, pantoffels en ondergoed

Verder kunt u denken aan wat kleingeld, boeken, tijdschriften en een pen. Ook een lijstje met belangrijke telefoonnummers kan handig zijn. Het ziekenhuis verzorgt handdoeken en washandjes. Waardevolle spullen, geld of sieraden kunt u beter niet meenemen naar het ziekenhuis. Op de dag van uw ontslag is het handig een bankpas of geld te hebben (mee te laten nemen door degene die u komt ophalen) i.v.m. eventuele kosten van geneesmiddelen.

Aanvullende informatie

Contactpersoon

De informatie over uw gezondheid is privé. Amphia geeft deze informatie alleen door aan u of aan een door u aangewezen contactpersoon. Wij verzoeken u daarom de naam en het telefoonnummer van één contactpersoon door te geven aan de verpleegkundige van de verpleegafdeling. Vraag aan uw familie en naasten om bij voorkeur bij deze contactpersoon te informeren naar uw gezondheidstoestand.
 

Vertegenwoordiger

U kunt zelf ook een vertegenwoordiger aanwijzen, voor het geval u op enig moment zelf niet (meer) kunt beslissen. Het beste kunt u dit schriftelijk vastleggen. Uw vertegenwoordiger wordt geacht in uw belang te handelen en is gerechtigd namens u toestemming te geven voor behandeling en verzorging. Ook heeft hij of zij recht op informatie en overleg.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.