Let op: maatregelen voor patiënten en bezoekers aangepast in verband met COVID-19 (coronavirus)
Lees meer
Header afbeelding

Opname

Voor uw opname

Welkom in Amphia folder

Welkom in Amphia 2020

mijnAmphia

MijnAmphia is het patiëntenportaal van ons ziekenhuis. Dit geeft u inzicht in uw medisch dossier van Amphia. Zo heeft u altijd en overal online inzage in uw medische gegevens.

Dat is handig als u wordt opgenomen.

Uw opname

  • Uw opnamedatum
    Als u voor een opname naar Amphia komt, dan wordt u op het Voorbereidingsplein op uw opname voorbereid. Soms wordt in een vroeg stadium een voorlopige opnamedatum met u afgesproken. Die datum is dan nog niet definitief. Eén tot twee weken van tevoren ontvangt u telefonisch de definitieve datum, de locatie en de tijd van opname.
  • Verdoving en pijnbestrijding

    We hebben veel aandacht voor voorbereiding, verdoving en pijnbestrijding. Zo krijgt u een gesprek met het Voorbereidingsplein over deze onderwerpen. Ook is er een duidelijke folder over Verdoving en pijnbestrijding.

    Deze folder is er in 4 talen:

  • Wijzigingen in uw gezondheid
    Als uw gezondheidstoestand sterk verandert terwijl u wacht op opname, kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts. Deze kan u zo nodig terug verwijzen naar uw behandelend arts in het ziekenhuis.
  • Als de opname niet door kan gaan

    Soms kan de opname op de afgesproken datum niet doorgaan. Bijvoorbeeld wanneer iemand anders met spoed geholpen moet worden. Natuurlijk vertellen wij u dat zo snel mogelijk. Samen met u zoeken we naar een nieuwe datum. 

    Kunt u zelf niet op uw afspraak voor opname komen? Dan vragen wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met afdeling Opname.

  • Vragen over opname of opname afzeggen
    Voor vragen over uw opname of het afzeggen van uw afspraak, kunt u bellen met de afdeling Opname.
    Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 - 16:30 uur.
    • Chirurgie / Kaakchirurgie/ KNO / tandheelkunde (076) 595 30 83
    • Urologie / Gynaecologie / Plastische chirurgie / Oogheelkunde (076) 595 10 83
    • Orthopedie / Neurochirurgie / Pijnbestrijding (076) 595 30 84

    Voor vragen over verdoving of pijnbestrijding kunt u bellen met het Voorbereidingsplein.
    Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 - 16:30 uur.

    • Voorbereidingsplein (076) 595 30 35
  • Wachttijden
    Wij vinden het belangrijk dat u zo snel mogelijk wordt geholpen. Maar soms lukt dat niet en is er voor opname bij sommige specialismen een wachttijd. Deze wachttijd is onder andere afhankelijk van:
    - Urgentie van ingreep of behandeling 
    - Capaciteit verpleegafdeling 
    - Beschikbaarheid specialist 
    - Ruimte binnen onderzoeks- en behandelafdeling 
    - Aantal spoedopnamen 

    Uw plaats op de wachtlijst is afhankelijk van uw urgentie en de volgorde van aanmelding.  
    Op deze website wordt elke maand een nieuw wachttijdenoverzicht gepubliceerd. Deze wachttijden geven een indicatie in dagen. De daadwerkelijke wachttijd kan hier van afwijken.

     
  • Zorg na opname
    Het is handig dat u vooraf nadenkt over eventuele zorg die u na de opname in het Amphia nodig heeft. U kunt zich hier al op voorbereiden. Meer informatie: zorg na opname.

Tijdens uw opname

Er zijn verschillende soorten opnamen mogelijk. Op de dag van uw opname meldt u zich bij de receptie in de centrale hal. Hier verwijzen ze u naar de juiste afdeling.

Dagopname

Een dagopname is een opname die minder dan één dag duurt. U gaat dezelfde dag weer naar huis en blijft dus niet slapen. Op die dag ondergaat u een behandeling of ingreep. Meestal gaat u een paar uur later weer naar huis.

Opname zonder bed

Het kan zijn dat we u niet eerst op een verpleegafdeling opnemen. Dit noemen we Opname zonder bed. Na aankomst krijgt u een gesprek met de verpleegkundige. Dan gaat u direct naar de operatieafdeling. Pas na de ingreep komt u op een kamer te liggen.

Opname met overnachting

Als u niet dezelfde dag naar huis kunt, blijft u slapen. Een opname kan één nacht zijn. Soms ook meerdere dagen of langer.

 

Wat neemt u mee?

Bovenaan deze pagina vindt u de Welkom in Amphia folder. Hierin staat uitgebreid beschreven wat u meeneemt naar uw opname. Achterin die folder staat ook een handige checklist. Een aantal dingen die van belang zijn:


  • Een geldig identificatiebewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) 
  • Een actueel medicatieoverzicht dat u kunt krijgen bij uw apotheek
  • De contactgegevens van uw wijkverpleegkundige voor het geval u zorg na opname nodig heeft
  • Uw verzekeringspapieren
  • Toiletartikelen, nachtkleding, kamerjas, pantoffels en ondergoed

Het ziekenhuis verzorgt handdoeken en washandjes. Waardevolle spullen, geld of sieraden kunt u beter niet meenemen naar het ziekenhuis.

Pendelbusjes

Op locatie Molengracht rijden speciale pendelbusjes tussen de parkeergarage en de entree. Dit vervoer is gratis. U kunt instappen op maandag t/m vrijdag tussen 07.30 - 20.30 uur. In het weekend rijdt het busje tussen 11.00 - 20.30 uur. 

Volg het routenummer

Op de dag van uw opname meldt u zich bij de receptie in de centrale hal. Hier verwijzen ze u naar de juiste afdeling. Als er in uw afsprakenbrief een routenummer of unitnummer staat vermeld, kunt u ook direct naar de juiste afdeling.


Wat kunt u vragen?

Soms gaat een gesprek met de specialist zo voorbij. Om het gesprek vlot en efficiënt te laten verlopen, hebben wij voor u een handige checklist gemaakt. Zo weet u zeker dat u alle belangrijke informatie aan de specialist vertelt en uw vragen stelt.

Contactpersoon

De informatie over uw gezondheid is privé. Deze informatie geven we niet aan anderen. Maar wel aan iemand die u als contactpersoon aanwijst. Deze persoon mag weten hoe het met u gaat en kan worden gebeld als er nieuws is. 


Vertegenwoordiger

Soms kunt u (tijdelijk) niet zelf beslissingen nemen. Dan moet een ander dat voor u doen: uw vertegenwoordiger. Wijs iemand aan die dat mag. Dit mag de contactpersoon zijn, maar ook iemand anders. Uw vertegenwoordiger heeft dezelfde rechten als u en handelt in uw belang.


Maaltijden bestellen via roomservice

Amphia biedt u een gevarieerd aanbod aan smaken en soorten maaltijden. Ook houden wij rekening met uw dieet. Voeding is in Amphia een vast onderdeel van uw behandeling: het draagt bij aan wondgenezing, herstel, weerstand en kwaliteit van leven. Vooral eiwitrijk voedsel is daarbij belangrijk. Daarom bieden wij u op het menu ook tussendoortjes aan zoals kwark en kaas.


Via een tablet (los scherm) op uw kamer kunt u makkelijk eten aanvragen op het moment dat u wilt. Samen met een drankje serveren onze gastvrouwen- en heren de maaltijd op uw kamer. Indien nodig helpt iemand u bij het bestellen.

 

Na uw opname

Rustig herstellen op eenpersoonskamers

Als u een tijdje op een algemene verpleegafdeling moeten verblijven, komt u te liggen op een eenpersoonskamer. Iedere eenpersoonskamer is voorzien van een eigen toilet en doucheruimte. U heeft hiermee alle privacy, zo kunt u rustig herstellen. Bovendien bent u minder vatbaar voor virussen en bacteriën van andere mensen.

Zorg na opname

U bent zelf verantwoordelijk voor het regelen van uw zorg na een ziekenhuisopname. Dit betekent niet dat u er alleen voor staat. Er zijn verschillende instanties waarmee u direct contact op kunt nemen om uw zorg goed te regelen.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.