Let op: maatregelen voor patiënten en bezoekers aangepast in verband met COVID-19 (coronavirus)
Lees meer

Contact en route

Contactgegevens

Bezoekadres
Langendijk 75
4819 EV Breda
T: (076) 595 5000


Postadres
Postbus 90157
4800 RL Breda

Apotheek

Krijgt u medicijnen voorgeschreven door een specialist in het ziekenhuis? Dan kunt u deze ophalen in de Amphia Apotheek locatie Molengracht. U vindt de apotheek in de nieuwbouw, volg hiervoor route 68.

Het geneesmiddelen-assortiment is optimaal afgestemd op de behandelingen in Amphia en de voorraad is altijd up-to-date.

Begeleiding

Begeleiding naar de juiste polikliniek

Een van onze gastvrouwen of gastheren begeleidt u graag naar de juiste polikliniek. 

Tijdens bezoeken aan de polikliniek

U kunt tijdens een poliklinisch bezoek een beroep doen op: 
  • de gastvrouwen en heren; 
  • een vrijwilliger die u begeleidt in het gesprek met de arts (op aanvraag); 
  • de tolkentelefoon. 

Tijdens een opname in het ziekenhuis

Tijdens een opname in het ziekenhuis kunt u een beroep doen op: 
  • geestelijk verzorgers
  • maatschappelijk werk

Tijdens uw gesprek met de arts (op aanvraag)

Indien er niemand is om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis, kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze kan u ondersteunen en het gesprek met de specialist samen met u volgen. Een extra paar ogen en oren kan u helpen de arts of specialist beter te begrijpen en vragen te stellen waar u op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger kan u ook begeleiden van/naar het ziekenhuis en eventueel achteraf het gesprek met u en uw naaste nabespreken.


Meer informatie en aanvragen begeleiding: 
  • Inwoners van Breda kunnen zich richten tot Steunpunt Informele Zorg Breda: 076 - 750 32 00. 
  • Inwoners van Oosterhout kunnen zich richten tot HOOM: 0168 - 35 65 55. 
  • Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen zich richten tot SWO Drimmelen (Ria van Spijk): 0162 - 45 18 94. 

Tolkentelefoon voor patiënten die geen Nederlands spreken

Patiënten die geen Nederlands spreken, kunnen kosteloos gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidsprekerfunctie kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten. U kunt een beroep doen op het Tolkencentrum via het secretariaat van uw behandelend arts of van de onderzoeks- of behandelafdeling. Als u hiervan gebruik wilt maken, geeft u dit dan tijdig vóór uw afspraak door.

Geestelijk verzorgers: voor steun en begeleiding

In het ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig op wie u altijd een beroep kunt doen voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. U dient hem of haar dan wel zelf te laten weten dat u een bezoek op prijs stelt.

Maatschappelijk werk: voor steun en praktische vragen

Een ziekenhuisopname kan onverwacht en ingrijpend zijn. Maatschappelijk werk kan u of de mensen om u heen bij uw ziekte of de acceptatie ervan ondersteunen. Ook voor praktische vragen over bijvoorbeeld huisvesting en financiën kunt u bij het maatschappelijk werk terecht.

Begeleidingsprogramma voor oudere patiënten

Een ziekenhuisopname kan grote impact hebben. En dat geldt zeker voor oudere patiënten die een verhoogde kans hebben op complicaties zoals verwardheid of een infectie. Dat maakt een opname extra risicovol. Met als mogelijk nadelig gevolg versnelde fysieke en/of mentale achteruitgang en vermindering van zelfredzaamheid. 

Om ook na een verblijf in het ziekenhuis zo optimaal mogelijk te blijven  functioneren, vindt Amphia het belangrijk oudere patiënten tijdens de opname extra te ondersteunen. Voor kwetsbare patiënten van zeventig jaar en ouder is er daarom een speciaal programma waarin getrainde vrijwilligers ondersteunen bij bijvoorbeeld: 

  • Extra oefenen met lopen.
  • Een prettige structuur aanbrengen in uw dag. 
  • De krant lezen of een spel spelen.
  • De maaltijden nuttigen. 
Samen met een verpleegkundige wordt bij het opnamegesprek gekeken of ondersteuning wenselijk is. Zij kan u ook meer vertellen over de verschillende begeleidingsprogramma’s.

Gebedsruimten en stiltecentra

Amphia heeft verschillende voorzieningen en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. 

Op alle ziekenhuislocaties is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag doorlopend terecht voor een moment van rust en bezinning of gebed. Op de locatie Breda Langendijk is er een kapel op de derde verdieping. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u desgewenst op uw kamer ontvangen.


Er is ook een moslimgebedsruimte beschikbaar. Op locatie Langendijk bevindt de moslimgebedsruimte zich op de derde verdieping. Deze gebedsruimte is 24 uur per dag open.

Horeca

Horecashop

In de centrale hal vindt u onze horecavoorziening.

Binnenterras

Bij de horecashop vindt u het binnenterras. Hier kunt u een eenvoudige maaltijd, koffie, frisdranken of een hartig hapje nuttigen.

Openingstijden

Op locatie Breda Langendijk is de horecashop van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.15 uur geopend en in het weekend van 13.00 tot 20.00 uur. 

Parkeren

Voor alle locaties van Amphia geldt betaald parkeren tegen hetzelfde tarief. Op locatie Langendijk kunt u terecht op het parkeerterrein bij het ziekenhuis. Dit terrein is voorzien van een slagboom. U kunt het terrein oprijden door een kaartje te trekken uit de automaat bij de slagboom. Met dit kaartje betaalt u na uw bezoek in één van de betaalautomaten in de centrale hal van het ziekenhuis.

Tarieven

Het tarief voor het parkeren bij Amphia is per 28 augustus 2020:

  • minder dan 14 minuten: gratis uitrijden
  • per 14 minuten: € 0,50 maximum dagtarief: € 10,- (wanneer u binnen 24 uur meerdere keren de garage inrijdt en verlaat, kunnen de kosten hoger zijn)·
  • verloren kaart: € 10,-
  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 12 x parkeren (365 dagen geldig) € 30,- 
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

 

Betaalautomaten parkeren

In de centrale hal van het ziekenhuis en bij de oogpoli staan betaalautomaten. Na betaling kunt u uw kaartje bij de slagboom aanbieden en het parkeerterrein verlaten.  

 

Kiss & Ride

Bent u slecht ter been? Dan kunt u voor de ingang afgezet en weer opgehaald worden. Op het parkeerterrein zijn mindervalideparkeerplaatsen beschikbaar. U betaalt hiervoor het normale parkeertarief. 

 

Abonnementen

U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 12 x parkeren (365 dagen geldig) € 30,-
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

Voor meer informatie over de abonnementen of de aanschaf hiervan, kunt u terecht bij onze receptie op elke locatie.

Post

Verstuur een echte wenskaart via internet

Is een familielid of bekende van u opgenomen in Amphia? Stuur hem of haar dan een echte wenskaart via internet. Op de website van Kaartje2go kunt u stap voor stap een kaart uitkiezen, schrijven, adresseren en verzenden. De kaart wordt vervolgens afgedrukt en verzonden naar Amphia.

 

Met het versturen van een kaartje via Kaartje2go steunt u bovendien de Stichting Vrienden van Amphia.

Post adresseren

Wanneer u een patiënt post wilt sturen, is het belangrijk om deze goed te adresseren. Bijvoorbeeld:

  • Amphia
  • Locatie
  • De heer/mevrouw: voorletter(s), achternaam en eventueel meisjesnaam
  • Afdeling
  • Kamernummer  
  • Postbus
  • Postcode en plaats.

Een patiënt wordt in het ziekenhuis ingeschreven onder de officiële voorletter, dus niet onder de roepnaam. Daarnaast is het belangrijk om op de achterkant van de envelop uw eigen adresgegevens te vermelden.

Radio en Televisie

Patiënten van Amphia kunnen gebruik maken van de voorzieningen voor radio. Bij elk bed is een radioaansluiting. Via de hoofdtelefoon/oorschelp kunt u naar diverse radiozenders luisteren. 

U kunt tijdens uw verblijf een televisie huren via de firma Patiëntline. Bij uw opname ontvangt u daarover meer informatie. U kunt zich zelf makkelijk aan- en afmelden voor de tv via uw mobiele telefoon. De kosten voor televisie zijn € 3,00 per dag en een eenmalig bedrag van € 1,78. Als u gebruik maakt van het comfortpakket betaalt u niet extra voor het gebruik van de televisie.

Rolstoel

Bij de ingang van het ziekenhuis staan borgrolstoelen. Deze kunt u gebruiken. Voor het gebruik is een muntstuk van 1 euro nodig. Dit ontvangt u na gebruik retour.

Telefoon en Internet

Mobiele telefoon

Het bellen met een mobiele telefoon is in het ziekenhuis toegestaan, behalve op plaatsen waar een verbodsbord hangt. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen. 

Internet

Amphia beschikt over draadloos internet (wifi) op alle verpleegafdelingen. Op deze plaatsen kunt u dan ook kosteloos gebruik maken van internet op uw eigen laptop, smartphone of tablet. Mailfunctionaliteiten zoals Gmail worden niet ondersteund op het wifi netwerk. 

Op de kinderafdeling op locatie Langendijk en Molengracht kunnen kinderen gebruik maken van laptops met draadloos internet aangeboden door de Stichting Michael Wings.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.