Oh nee, IE...

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Zoeken

Uw bezoek aan Amphia en COVID-19. Lees hier meer over de aangepaste zorg en maatregelen.
Kwaliteit en veiligheid

Kwaliteit en veiligheid

Een goede kwaliteit zorg vinden we bij Amphia heel belangrijk. We blijven dit altijd verbeteren. We willen blijven leren van wat goed gaat en altijd kijken naar wat nog beter kan. Dit doen we door goed naar u als patiënt te luisteren. En door u te vertellen over nieuwe mogelijkheden, voor bijvoorbeeld onderzoeken of behandelingen. We horen graag terug hoe u de zorg en onze manier van werken ervaren heeft.

Daarnaast gebruiken we kwaliteitsindicatoren; manieren om de kwaliteit van onze zorg te meten. We controleren onszelf, maar ook commissies van buiten het ziekenhuis controleren ons. Hierbij kijken we naar regels voor kwaliteit die in heel Nederland gelden.

Op de volgende manieren controleren we zelf de kwaliteit en veiligheid binnen Amphia: 

Ziekenhuischeck

Nederlandse ziekenhuizen hebben samen de ziekenhuischeck bedacht. Op de website vindt u informatie en cijfers over de kwaliteit van hun zorg. 

Ga naar ziekenhuischeck
Ziekenhuischeck

Amphia heeft als 8e ziekenhuis in Nederland de JCI-accreditatie behaald. Dit is een internationaal keurmerk; een bewijs waarmee we laten we zien dat onze zorg van goede kwaliteit is.           

JCI staat voor Joint Commission International. Deze organisatie wil de gezondheidszorg in verschillende landen verbeteren. Hiervoor hebben ze regels opgesteld voor kwaliteit, veiligheid en hoe slim de zorg in elkaar zit. Ze  beoordelen bijvoorbeeld:

  • Hoe veilig de medicijnen zijn die u als patiënt krijgt.
  • Hoe de processen rond operaties gaan.
  • Hoe brandveilig het ziekenhuis is;
  • Hoe goed het ziekenhuis wordt schoongemaakt;
  • Of we onze werkwijzen actief blijven verbeteren.

Maakt u zich zorgen over de veiligheid voor patiënten? Of twijfelt u aan de kwaliteit van onze zorg?

Binnen Amphia zijn er afspraken voor het melden van (of een vermoeden van) een misstand. Dit is een situatie die anders is gegaan dan de bedoeling was. De regeling melding misstanden is gecontroleerd met de NVZ handreiking voor een model klokkenluidersregeling. Een standaard die klopt met de regels. Wilt u meer weten? 

Ga naar Klokkenluidersregeling

U als patiënt, uw familie of goede vrienden en bezoekers mogen een klacht en ontevredenheid doorgeven aan een klachtenfunctionaris. Een klachtenfunctionaris luistert goed naar iedereen en probeert een oplossing te vinden die iedereen weer tevreden maakt. Wilt u meer informatie? 

Ga naar een klacht doorgeven

Wilt u meer lezen over kwaliteit bij Amphia? 

Terug naar Kwaliteit