Oh nee, IE...

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Zoeken

Uw bezoek aan Amphia en COVID-19. Lees hier meer over de aangepaste zorg en maatregelen.
Klachtenregeling Amphia

Klachtenregeling Amphia

We doen natuurlijk ons best om al onze patiënten zo goed mogelijk te helpen en te behandelen. Maar misschien is de zorg die u heeft gekregen toch anders gelopen dan u had verwacht. Heeft u een klacht en komt u er met de afdeling of zorgverlener niet uit? Op deze pagina leest u hoe u een klacht meldt.

Mocht u er met de afdeling of zorgverlener niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris bemiddelt tussen u en de betrokken zorgverlener(s). De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kiest geen partij. Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld en de klachtenfunctionaris onderneemt in overleg met u actie. 

Wilt u contact met de klachtenfunctionaris? Dat is mogelijk via de volgende opties:

Amphia 
T.a.v. klachtenfunctionaris
Antwoordnummer 489
4800 WE Breda

De klachtenfunctionaris bemiddelt tussen u en de betrokken zorgverlener(s). Lukt het niet om uw klacht met de klachtenfunctionaris naar wens af te handelen? Dan kunt u uw klacht melden bij de Klachtencommissie. De Klachtencommissie beoordeelt uw klacht, of onderzoekt uw klacht en geeft een oordeel.

Wilt u uw klacht indienen bij de Klachtencommissie? De klachtenfunctionaris geeft u informatie over hoe u uw klacht aan de commissie kunt melden.  

Bent u niet tevreden met  de bemiddeling door de klachtenfunctionaris of het oordeel van de Klachtencommissie? Dan heeft u nog de mogelijkheid om uw klacht door te geven aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen.

Vindt u dat u schade heeft geleden door bijvoorbeeld een medische handeling? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Daarvoor stuurt u een brief naar de Raad van Bestuur.  

Heeft u een klacht over een rekening?

Heeft u een vraag of klacht over een rekening? Bijvoorbeeld omdat u deze te hoog vindt? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Daarna neemt uw zorgverzekeraar contact op met Amphia. Heeft u hierna toch nog vragen? Bel dan onze afdeling (zorg)Facturatie & Debiteuren, via telefoonnummer (076) 595 10 23. Dit is mogelijk op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur.

Wilt u meer informatie over de klachten die wij hebben doorgekregen in 2019? Download dan ons ‘Jaarverslag klachten 2019’. Hierin vindt u een overzicht met alle klachten. 

Bekijk jaarverslag klachten 2019

Hieronder vindt u meer informatie over het melden van klachten:

Wilt u meer lezen over kwaliteit bij Amphia? 

Terug naar Kwaliteit