Contact en route

Contactgegevens

Bezoekadres
Pasteurlaan 9
4901 DH Oosterhout

T. (076) 595 50 00

 

Postadres
Postbus 67
4900 AB Oosterhout

Werkzaamheden in Oosterhout van 24 juli t/m 13 augustus 2017

Vanaf maandag 24 juli wordt de Bovensteweg vanaf de Burgemeester Elkhuizenlaan/Pasteurlaan tot aan de Max Havelaardreef in beide richtingen afgesloten wegens grootschalig onderhoud. De werkzaamheden duren naar verwachting tot zondag 13 augustus. Verkeer vanaf de Pasteurlaan en Burgemeester Elkhuizenlaan kan wel gewoon over de Bovensteweg naar de A27 en vice versa.

Onze locatie aan de Pasteurlaan is het beste te bereiken via de afslag 19 Oosterhout. Kom je vanuit Den Houd of Made en rijd je binnendoor, volg dan de omleidingsborden.

Meer informatie kun je vinden op de website van de gemeente Oosterhout.

 

Begeleiding

Begeleiding naar de juiste polikliniek

Een van onze gastvrouwen of gastheren begeleidt u graag naar de juiste polikliniek. 

Tijdens bezoeken aan de polikliniek

U kunt tijdens een poliklinisch bezoek een beroep doen op: 
  • de gastvrouwen en heren; 
  • een vrijwilliger die u begeleidt in het gesprek met de arts (op aanvraag); 
  • de tolkentelefoon.

Tijdens een opname in het ziekenhuis

Tijdens een opname in het ziekenhuis kunt u een beroep doen op: 
  • geestelijk verzorgers
  • maatschappelijk werk

Tijdens uw gesprek met de arts (op aanvraag)

Indien er niemand is om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis, kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze kan u ondersteunen en het gesprek met de specialist samen met u volgen. Een extra paar ogen en oren kan u helpen de arts of specialist beter te begrijpen en vragen te stellen waar u op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger kan u ook begeleiden van/naar het ziekenhuis en eventueel achteraf het gesprek met u en uw naaste nabespreken.


Meer informatie en aanvragen begeleiding: 
  • Inwoners van Breda kunnen zich richten tot Steunpunt Informele Zorg Breda: 076 - 750 32 00. 
  • Inwoners van Oosterhout kunnen zich richten tot HOOM: 0168 - 35 65 55. 
  • Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen zich richten tot SWO Drimmelen (Ria van Spijk): 0162 - 45 18 94. 

Tolkentelefoon voor patiënten die geen Nederlands spreken

Patiënten die geen Nederlands spreken, kunnen kosteloos gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidsprekerfunctie kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten. U kunt een beroep doen op het Tolkencentrum via het secretariaat van uw behandelend arts of van de onderzoeks- of behandelafdeling. Als u hiervan gebruik wilt maken, geeft u dit dan tijdig vóór uw afspraak door.

Geestelijk verzorgers: voor steun en begeleiding

In het ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig op wie u altijd een beroep kunt doen voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. U dient hem of haar dan wel zelf te laten weten dat u een bezoek op prijs stelt.

Maatschappelijk werk: voor steun en praktische vragen

Een ziekenhuisopname kan onverwacht en ingrijpend zijn. Maatschappelijk werk kan u of de mensen om u heen bij uw ziekte of de acceptatie ervan ondersteunen. Ook voor praktische vragen over bijvoorbeeld huisvesting en financiën kunt u bij het maatschappelijk werk terecht.

Begeleidingsprogramma voor oudere patiënten

Een ziekenhuisopname kan grote impact hebben. En dat geldt zeker voor oudere patiënten die een verhoogde kans hebben op complicaties zoals verwardheid of een infectie. Dat maakt een opname extra risicovol. Met als mogelijk nadelig gevolg versnelde fysieke en/of mentale achteruitgang en vermindering van zelfredzaamheid. 

Om ook na een verblijf in het ziekenhuis zo optimaal mogelijk te blijven  functioneren, vindt Amphia het belangrijk oudere patiënten tijdens de opname extra te ondersteunen. Voor kwetsbare patiënten van zeventig jaar en ouder is er daarom een speciaal programma waarin getrainde vrijwilligers ondersteunen bij bijvoorbeeld: 

  • Extra oefenen met lopen.
  • Een prettige structuur aanbrengen in uw dag. 
  • De krant lezen of een spel spelen.
  • De maaltijden nuttigen. 
Samen met een verpleegkundige wordt bij het opnamegesprek gekeken of ondersteuning wenselijk is. Zij kan u ook meer vertellen over de verschillende begeleidingsprogramma’s.

Comfortpakket

Wat is het comfortpakket?

Ontbijten op een één- of tweepersoonskamer met een regionaal dagblad, televisie en telefoon binnen handbereik en uw bezoek ontvangen wanneer u dat uitkomt? Dat kan bij Amphia . Om uw meerdaags ziekenhuisverblijf zo aangenaam mogelijk te maken, biedt Amphia u de mogelijkheid gebruik te maken van het comfortpakket. Dit bestaat uit:

  • Een- of tweepersoonskamer.
  • Dagelijks een regionaal dagblad.
  • Telefoon: gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland, met uitzondering van informatienummers.
  • Televisie.
  • Internet op eigen laptop.
  • Koffie en thee voor bezoek. 
  • Doorlopend bezoek: in overleg met de verpleegkundigen.  

Op welke afdelingen wordt het comfortpakket aangeboden?

Op vrijwel alle verpleegafdelingen bieden wij het comfortpakket aan. Voorwaarde is echter wel dat u niet voor een dagbehandeling bent opgenomen. Daarnaast is er een aantal afdelingen waar u geen gebruik kunt maken van het comfortpakket: 

  • Afdeling voor hartbewaking (CCU) 
  • Dotterafdeling 
  • Eerste Harthulp 
  • Intensive Care 
  • Dialyseafdeling 
  • Kinderafdeling 
  • Verloskamers 
  • Psychiatrie (PAAZ) 
  • Geriatrie 

Wanneer kunt u gebruik maken van het comfortpakket?

U kunt gebruik maken van het comfortpakket als u een aanvullende comfortverzekering ('klasseverzekering') heeft afgesloten. Uw zorgverzekeraar vergoedt dan (een deel van) de kosten. Het is mogelijk dat u ook een eigen bijdrage moet betalen. Kijk daarom voorafgaand aan uw opname goed wat er in uw polis staat of neem contact op met uw zorgverzekeraar. 

Voordat u wordt opgenomen kunt u bij het opnamebureau aangeven dat u gebruik wenst te maken van het comfortpakket. Is uw opname onverwachts? Geef dan tijdens het opnamegesprek aan de verpleegkundige door van welke diensten u gebruik wenst te maken.

Kamergarantie

Uw opname wordt zorgvuldig gepland. Toch kan het gebeuren dat er geen een- of tweepersoonskamer beschikbaar is omdat voorrang wordt gegeven aan patiënten voor wie een eigen kamer medisch noodzakelijk is. Uiteraard worden de kosten voor een een- of tweepersoonskamer dan niet in rekening gebracht.


Prijzen

  • Comfortpakket op een eenpersoonskamer: € 102,00 per dag 
  • Comfortpakket op een tweepersoonskamer: € 87,00 per dag 
  • Comfortpakket op een vierpersoonskamer: € 17,00 per dag

Gebedsruimten en stiltecentra

Amphia heeft verschillende voorzieningen en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. 

Op alle ziekenhuislocaties is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag doorlopend terecht voor een moment van rust en bezinning of gebed. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u desgewenst op uw kamer ontvangen.

Horeca

Horecashop

In de centrale hal vindt u onze horecavoorziening. Het aanbod in de shop bestaat uit: 
  • Bloemen
  • Fruit
  • Cosmetica
  • Speelgoed
  • Versnaperingen
  • Dagbladen en tijdschriften. 

Binnenterras

Bij de horecashop vindt u het binnenterras. Hier kunt u een eenvoudige maaltijd, koffie, frisdranken of een hartig hapje nuttigen.

Openingstijden

Op locatie Oosterhout Pasteurlaan is de horecashop van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur geopend. In het weekend is de shop gesloten. 

Parkeren

Voor alle locaties van Amphia geldt betaald parkeren tegen hetzelfde tarief. Op locatie Oosterhout Pasteurlaan kunt u terecht op het parkeerterrein bij het ziekenhuis. Dit terrein is voorzien van een slagboom. U kunt het terrein oprijden door een kaartje te trekken uit de automaat bij de slagboom. Met dit kaartje betaalt u na uw bezoek in één van de betaalautomaten.  

 

Tarieven

Het tarief voor het parkeren bij Amphia is per 31 augustus 2016:

  • minder dan 16 minuten: gratis uitrijden
  • per 16 minuten: € 0,50 maximum dagtarief: € 10,- (wanneer u binnen 24 uur meerdere keren de garage inrijdt en verlaat, kunnen de kosten hoger zijn)·
  • verloren kaart: € 10,-
  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 10x parkeren (365 dagen geldig) € 30,- 
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

 

Betaalautomaten

In de centrale hal van het ziekenhuis en op het parkeerterrein staan betaalautomaten. Na betaling kunt u uw kaartje bij de slagboom aanbieden en het parkeerterrein verlaten.

 

Kiss & Ride

Bent u slecht ter been? Dan kunt u voor de ingang afgezet en weer opgehaald worden. Er zijn mindervalidenparkeerplaatsen beschikbaar op het parkeerterrein. 

 

Abonnementen

U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 10x parkeren (365 dagen geldig) € 30,-
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

 

Voor meer informatie over de abonnementen of de aanschaf hiervan, kunt u terecht bij onze receptie op elke locatie.



Post

Verstuur een echte wenskaart via internet

Is een familielid of bekende van u opgenomen in Amphia? Stuur hem of haar dan een echte wenskaart via internet. Op de website van Cards to Care kunt u stap voor stap een kaart uitkiezen, schrijven, adresseren en verzenden. De kaart wordt vervolgens afgedrukt en verzonden naar Amphia.


Met het versturen van een kaartje via Cards to Care steunt u bovendien de Stichting Vrienden van Amphia.

Post adresseren

Wanneer u een patiënt post wilt sturen, is het belangrijk om deze goed te adresseren. Bijvoorbeeld:

  • Amphia
  • Locatie
  • De heer/mevrouw: voorletter(s), achternaam en eventueel meisjesnaam
  • Afdeling
  • Kamernummer  
  • Postbus
  • Postcode en plaats.

Een patiënt wordt in het ziekenhuis ingeschreven onder de officiële voorletter, dus niet onder de roepnaam. Daarnaast is het belangrijk om op de achterkant van de envelop uw eigen adresgegevens te vermelden.

Radio en televisie

Patiënten van het Amphia Ziekenhuis kunnen gebruik maken van de voorzieningen voor radio en televisie. Bij elk bed is een radioaansluiting. Via de hoofdtelefoon/oorschelp kunt u naar diverse radiozenders luisteren. 

U kunt tijdens uw verblijf een televisie huren via de firma Patiëntline. Bij uw opname ontvangt u daarover meer informatie. U kunt zich zelf makkelijk aan- en afmelden voor de tv via het telefoontoestel op de kamer of via uw mobiele telefoon. De kosten voor televisie zijn € 3,00 per dag en een eenmalig bedrag van € 1,78. Als u gebruik maakt van het comfortpakket betaalt u niet extra voor het gebruik van de televisie.

Rolstoel

Bij de ingang van het ziekenhuis staan borgrolstoelen. Deze kunt u gebruiken. Voor het gebruik is een muntstuk van 1 euro nodig. Dit ontvangt u na gebruik retour.

Telefoon en internet

Telefoon

U kunt bij opname een telefoon huren via de firma Patiëntline. De kosten bedragen €2,04 per dag en een eenmalige kost van € 1,78. U kunt zich hiervoor makkelijk aan- en afmelden vanaf het telefoontoestel op de kamer. 

Als u gebruik maakt van het comfortpakket, betaalt u niet voor het gebruik van de telefoon (met uitzondering van kosten gemaakt voor het bellen naar mobiele nummers, 0900-nummers en telefoonnummers in het buitenland). 

Mobiele telefoon

Het bellen met een mobiele telefoon is in het ziekenhuis toegestaan, behalve op plaatsen waar een verbodsbord hangt. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen. 

Internet

Amphia beschikt over draadloos internet (wifi) op alle verpleegafdelingen. Op deze plaatsen kunt u dan ook kosteloos gebruik maken van internet op uw eigen laptop, smartphone of tablet. Mailfunctionaliteiten zoals Gmail worden niet ondersteund op het wifi netwerk. 

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.