Oh nee, IE...

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Welkom bij Amphia
Patiënteninformatie

Zoeken

Uw bezoek aan Amphia en COVID-19. Lees hier meer over de aangepaste zorg en maatregelen.
Afdeling Cardiologie
Aanmaakdatum: | Geüpdatet op

Afdeling Cardiologie

Route 24

Algemene informatie
Welkom op onze afdeling. U bent opgenomen op een cardiologische verpleegafdeling, een afdeling speciaal voor hartpatiënten.

Telemetrie
De afdeling is voorzien van telemetrie-bewaking. Dit betekent dat sommige patiënten een telemetrie-kastje aangesloten krijgen, waarmee wij op afstand het hartritme kunnen bewaken. Niet alle patiënten zullen dit kastje overigens nodig hebben. Krijgt u wel een kastje, dan zult u regelmatig door de verpleging aangesproken worden om iets te controleren. Er kan dan een plakker los zijn gegaan of de batterij is bijna leeg. Het beeld van uw hartritme wordt gecontroleerd op de units. We kunnen echter niet zien of u pijn op de borst heeft. Als u hartklachten heeft, dient u dit bij de verpleegkundige te melden. Het bereik van het telemetrie-kastje is beperkt, dit betekent dat u op de tweede etage moet blijven. Indien u naar een andere verdieping gaat kunnen de signalen niet meer ontvangen worden, met als gevolg dat uw hartritme niet meer bewaakt wordt.

Infuuspomp
Als u een infuuspomp krijgt, kunt u soms opgeschrikt worden door verschillende geluiden. Deze waarschuwen de verpleegkundigen dat de pomp bijna leeg is of dat er iets is afgekneld.

Verpleegkundigen
Op onze afdelingen werken verpleegkundigen met een cardiologische vervolgopleiding of verpleeg-kundigen die deze opleiding volgen. Verder werken er ook stagiaires die de opleiding tot basisverpleegkundige volgen. Het kan dus gebeuren dat bepaalde handelingen bij u onder toezicht van een gediplomeerd verpleegkundige gedaan moeten worden. Wij proberen om zoveel mogelijk dezelfde verpleegkundige voor u te laten zorgen. Zo is er altijd een vertrouwd gezicht voor u en uw familie. En u weet bij wie u met uw vragen terecht kunt. Wij werken in drie diensten. 's Morgens, 's avonds en 's nachts zorgen er verschillende verpleegkundigen voor u.

Afdelingsarts en hoofdbehandelaar
Indien u al vóór opname bekend was bij een cardioloog op de polikliniek, blijft deze cardioloog uw hoofdbehandelaar. Het kan echter voorkomen dat u hem of haar gedurende de opname niet of nauwelijks aan uw bed zult zien. De dienstdoend cardioloog op de afdeling is dan de waarnemer van uw hoofdbehandelaar.

U kunt bij de verpleegkundige navragen wie de dienstdoende cardioloog is. Iedere dag komt er een afdelingsarts of verpleegkundig specialist visite lopen. Zij werken dagelijks onder supervisie van een de dienstdoend cardioloog, die 2 keer per week bij u langs komt.

Als u een gesprek wenst met de arts, eventueel samen met uw partner/familie, dan kan uw verpleegkundige dit voor u regelen. Deze gesprekken plannen we van dinsdag t/m vrijdag. Informeer gerust bij de verpleegkundige. Wanneer uw ontslagdatum bekend is, wordt er een ontslaggesprek gepland met de afdelingsarts of verpleegkundig specialist. Daarna gaat u nog naar de Amphia-apotheek om u medicatie op te halen.

Na ontslag uit het ziekenhuis, neemt de hoofdbehandelaar de behandeling weer over op de polikliniek.

Andere zorgverleners
Het kan zijn dat er gedurende de opname, andere zorgverleners bij de behandeling betrokken worden. U kunt hierbij denken aan de fysiotherapeut, het maatschappelijk werk, de diëtiste en de psycholoog. Meestal wordt één van deze zorgverleners via de arts ingeschakeld. Denkt u zelf, behandeling door één of meer van hen nodig te hebben, dan kunt u dat met uw arts of verpleegkundige bespreken.

Belangrijk

  • Heeft u vragen, dan kunt u altijd terecht bij de verpleegkundige die voor u zorgt.
  • Indien uw familie telefonisch contact opneemt met de verpleegkundige, verzoeken wij u om dit via één centraal contactpersoon vanuit uw familie te laten verlopen. Deze contactpersoon kan altijd bellen, maar bij voorkeur aan het eind van de dienst van de verpleegkundige:
    - 6.30 uur 's ochtends
    - 14.00 uur 's middags
    - 22.30 uur 's avonds
  • De bezoektijden vindt u hiernaast. Wil uw bezoek buiten deze tijden komen? Neem dan contact op met de verpleegkundige.
  • Op de kamers mogen wel bloemen staan, echter geen vaste planten in aarde. Planten met hydrocultuur zijn geen probleem.
  • Wij verzoeken u rekening te houden met de privacy en rust van andere patiënten.
  • Wij adviseren u om waardevolle zaken (zoals portemonnee en sieraden) mee naar huis te geven. Amphia is niet aansprakelijk voor vermissing, diefstal of beschadiging van waardevolle eigendommen die niet noodzakelijk zijn voor uw persoonlijk functioneren. U kunt ook gebruik maken van het kluisje in uw kast.
  • Toiletartikelen en nachtkleding kunnen op de dag van of na de opname op ieder moment worden gebracht.
     
  • U krijgt een tablet van de gastvrouw aangereikt. Hierop kunt u eten bestellen en televisie kijken en radio luisteren.
  • Uw mobiele telefoon kan storingen veroorzaken aan apparatuur op de unit. Daarom is het gebruik ervan alleen toegestaan, mits u 1,5 meter afstand houdt van deze apparatuur. Uw telefoon heeft geen invloed op een telemetrie-kastje.
  • Om de bezoekers van langdurig opgenomen patiënten tegemoet te komen in de parkeerkosten biedt het Amphia een parkeerabonnement aan.

Voor meer informatie over of de aanschaf van een parkeerabonnement kunt u terecht bij de Receptie of raadpleegt u de website via www.amphia.nl.

Bezoektijden
De bezoektijden zijn van 11.00 tot 20.00 uur.
Ons telefoonnummer: (076) 5954937.

U bent opgenomen op
Route 24................. Kamer ..........................

Uw hoofdbehandelaar is:   .......................................

Meer lezen over het hartcentrum bij Amphia?

Ga naar Het Hartcentrum