Let op: maatregelen voor patiënten en bezoekers aangepast in verband met COVID-19 (coronavirus)
Lees meer
Header afbeelding

 

Aangepaste zorg in Amphia

Wij vinden het belangrijk dat wij goede en veilige zorg kunnen bieden aan onze patiënten en een veilige werkomgeving hebben voor onze medewerkers. Amphia is daarom op een langzame en gecontroleerde manier weer van start gegaan met de andere zorg aan patiënten. Zo blijven wij ook flexibel in het geval het aantal COVID-19 patiënten weer stijgt.

We beginnen met de patiënten voor wie zorg niet langer uitgesteld kan worden. Onze medisch specialisten bekijken dit per patiënt. Afhankelijk van de noodzaak kan het zijn dat patiënten langer moeten wachten op een afspraak dan ze gewend zijn.

In Amphia zijn we extra alert op symptomen van COVID-19. De veiligheid voor onze patiënten en medewerkers staat hoog in het vaandel. Voor patiënten met koorts en luchtwegproblemen gelden daarom andere maatregelen.

Maatregelen en veelgestelde vragen

  • Welke maatregelen zijn er in Amphia genomen?
    Klik hier voor de maatregelen die Amphia heeft genomen
  • Word ik snel geholpen?
    We beginnen met de patiënten voor wie zorg niet langer uitgesteld kan worden. Onze medisch specialisten bekijken dit per patiënt. Het kan zijn dat patiënten langer moeten wachten op een afspraak.
  • Wat als ik me onveilig voel?

    Wanneer u zich in ons ziekenhuis ondanks de genomen maatregelen onveilig voelt, kunt u dit bespreken met de behandelend specialist of uw zorgverlener.

  • Is het ziekenhuis veilig?
    Amphia treft vele maatregelen om de zorg voor onze patiënten veilig te laten verlopen. COVID-19 patiënten worden via een aparte ingang ontvangen en behandeld in isolatiekamers. We houden bijvoorbeeld ook de 1,5 meter afstand aan. Ook de poliklinieken worden hiernaar ingericht waar mogelijk. Meer weten over al onze maatregelen? Lees hier meer.
  • Ik voel me zieker worden, wat nu?

    Neem direct contact op met uw huisarts of medisch specialist bij Amphia als u al in behandeling bent. Zij beoordelen of de zorg urgent is geworden. Mogelijk bent u hierdoor eerder aan de beurt. Op alle poliklinieken beoordelen de specialisten welke patiënten het eerst gezien moeten worden.

  • Mag ik iemand meenemen naar mijn afspraak?

    In principe komt u alleen naar uw afspraak. Als u begeleiding nodig heeft van een mantelzorger, dan mag er één mantelzorger meekomen. Als u naar het ziekenhuis gebracht wordt, kan deze persoon buiten het ziekenhuis blijven wachten. Het is niet bedoeling dat deze persoon in de ontvangstruimte plaatsneemt.

  • Een zorgverlener komt dichterbij dan 1,5 meter afstand. Is dat veilig?
    Ja, dit is veilig. Onze zorgverleners mogen alleen werken als ze geen klachten hebben.
  • Moet ik een mondkapje op als ik naar het ziekenhuis kom?

    - Heeft u koorts (38 graden of hoger)?

    - Hoest, snottert, niest u of bent kortademig?

    - Heeft u keelpijn of pijn achter de ogen?

    - Heeft u last van hele erge vermoeidheid?

    - Heeft u last van onverklaarbare diarree?

    - Woont u bij iemand in huis die Covid-19 heeft?

    - Bent u positief getest op Covid-19 en heeft nu 48 uur geen klachten meer?

    Indien één van de bovenstaande zaken voor u geldt, en u moet voor medische zorg in Amphia zijn, dan kunt u bij één van de twee hokjes bij de hoofdingang een mondkapje halen.

  • Waarom begint de zorg al weer tijdens COVID-19?

    De zorg voor COVID-19 patiënten in het ziekenhuis neemt af. Daarnaast is het nog langer uitstellen van de andere zorg niet verantwoord, want dit kan gevolgen hebben voor onze andere patiënten.

  • Waarom start Amphia niet alle zorg?

    Wij willen onze zorg veilig houden voor patiënten en medewerkers. Dat kan alleen als we dit stapje voor stapje doen. Zo houden we ook ruimte om weer meer COVID-19 patiënten op te vangen indien nodig.

  • Wat moet ik doen als ik (milde) klachten heb?

    Als u klachten heeft zoals hoesten, niezen of koorts, neem dan telefonisch contact op met uw polikliniek. De medisch specialist besluit dan of u moet komen of niet.

  • Kan mijn afspraak niet beter telefonisch of via e-consult plaatsvinden?

    Wat we zonder persoonlijk contact kunnen doen, doen we. Bijvoorbeeld telefonisch of door een e-consult. Sommige onderzoeken, zoals lichamelijk onderzoek, moeten in het ziekenhuis plaatsvinden.

  • Waar zijn de rood-witte linten voor?

    Op stoelen in wachtkamers treft u rood-wit gestreept lint aan. Deze zijn geplaatst om te zorgen dat mensen afstand houden. Ga niet zitten op stoelen met een rood-wit lint.

  • Wat kan ik zelf doen om besmetting te voorkomen?

    Was regelmatig uw handen, hoest of nies in uw elleboog en houd 1,5 meter afstand.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.