Let op: maatregelen voor patiënten en bezoekers aangepast in verband met COVID-19 (coronavirus)
Lees meer
Header afbeelding

 

COVID-19 maatregelen in Amphia

Amphia verleent op een gecontroleerde manier zorg aan patiënten. Wij vinden het belangrijk dat onze patiënten en medewerkers zo veilig mogelijk zijn. We willen daarom de kans op besmetting zo laag mogelijk houden. We zijn extra alert op symptomen van COVID-19. Daarom gelden de maatregelen die hieronder staan.

Kom alleen

Kom alleen naar uw afspraak of opname. Kom niet te vroeg zodat het niet te druk wordt in de ontvangstruimte. U kunt iemand mee laten luisteren via uw mobiele telefoon, of u kunt het gesprek opnemen. Wordt u door iemand naar het ziekenhuis gebracht? Vraag deze persoon buiten het ziekenhuis te wachten. Is het voor u toch echt nodig dat er iemand meekomt? Neem dan maximaal 1 persoon mee. 

Mondkapje?

Heeft u één van de volgende klachten? Neem dan contact op met de afdeling waar u een afspraak mee heeft. Heeft u:

  • koorts (38 graden of hoger)?
  • last van hoesten, snotteren, niezen of bent u kortademig?
  • keelpijn of pijn achter de ogen?
  • last van hele erge vermoeidheid?
  • last van onverklaarbare diarree?
  • iemand in huis die COVID-19 heeft of verdacht wordt van COVID-19?
  • COVID-19 gehad en bent u niet klachtenvrij?

U moet ook contact opnemen met de afdeling waar u een afspraak mee heeft als u:

  • uit een land of regio komt waar code oranje geldt;
  • als u ook wordt onderzocht in een contactonderzoek van de GGD. 

Uw arts bekijkt of u naar het ziekenhuis kan komen of dat de afspraak verzet moet worden. Als u toch naar het ziekenhuis mag komen, haal dan een mondkapje bij één van de hokjes bij de hoofdingang.

 

Heeft uw kind een afspraak op de polikliniek Kindergeneeskunde of KNO? Dan hoeft u bij bovenstaande klachten vooraf geen contact op te nemen. 

Bezoek

Er mag 1 bezoeker per patiënt langskomen op 1 dag. Bezoekt u een patiënt in Amphia, kom alleen.

Bezoek mag in de volgende gevallen niet naar het ziekenhuis komen: 

  • als de bezoeker COVID-19-achtige klachten heeft;
  • als de bezoeker uit een land of regio komt waar code oranje geldt; 
  • als de bezoeker wordt onderzocht in een contactonderzoek van de GGD. 

 

1,5 meter afstand

Als voorzorgsmaatregel geven we binnen Amphia geen hand als begroeting. In heel Amphia is er de mogelijkheid om uw handen te desinfecteren. Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van andere mensen. In de ontvangstruimtes wordt aangegeven welke plekken vrij moeten worden gehouden om zo 1,5 meter afstand tussen u en andere patiënten houden.

 

Veelgestelde vragen

  • Wat als ik me onveilig voel?

    Wanneer u zich in ons ziekenhuis ondanks de genomen maatregelen onveilig voelt, kunt u dit bespreken met de behandelend specialist of uw zorgverlener.

  • Ik voel me zieker worden, wat nu?

    Neem direct contact op met uw huisarts of medisch specialist bij Amphia als u al in behandeling bent. Zij beoordelen of de zorg urgent is geworden. Mogelijk bent u hierdoor eerder aan de beurt. Op alle poliklinieken beoordelen de specialisten welke patiënten het eerst gezien moeten worden.

  • Wat moet ik doen als ik (milde) klachten heb?

    Als u klachten heeft zoals hoesten, niezen of koorts, neem dan telefonisch contact op met uw polikliniek. De medisch specialist besluit dan of u moet komen of niet.

  • Moet ik een mondkapje op als ik naar het ziekenhuis kom?

    - Heeft u koorts (38 graden of hoger)?

    - Hoest, snottert, niest u of bent kortademig?

    - Heeft u keelpijn of pijn achter de ogen?

    - Heeft u last van hele erge vermoeidheid?

    - Heeft u last van onverklaarbare diarree?

    - Woont u bij iemand in huis die Covid-19 heeft?

    - Bent u positief getest op Covid-19 en heeft nu 48 uur geen klachten meer?

    Indien één van de bovenstaande zaken voor u geldt, en u moet voor medische zorg in Amphia zijn, dan kunt u bij één van de twee hokjes bij de hoofdingang een mondkapje halen.

  • Een zorgverlener komt dichterbij dan 1,5 meter afstand. Is dat veilig?
    Ja, dit is veilig. Onze zorgverleners mogen alleen werken als ze geen klachten hebben. Conform de landelijke richtlijnen is het voor ziekenhuismedewerkers niet nodig een mondneusmasker te dragen. 
  • Waarom begint de zorg alweer tijdens COVID-19?

    De zorg voor COVID-19 patiënten in het ziekenhuis neemt af. Daarnaast is het nog langer uitstellen van de andere zorg niet verantwoord, want dit kan gevolgen hebben voor onze andere patiënten.

  • Kan mijn afspraak niet beter telefonisch of via e-consult plaatsvinden?

    Wat we zonder persoonlijk contact kunnen doen, doen we. Bijvoorbeeld telefonisch of door een e-consult. Sommige onderzoeken, zoals lichamelijk onderzoek, moeten in het ziekenhuis plaatsvinden.

  • Word ik snel geholpen?
    We beginnen met de patiënten voor wie zorg niet langer uitgesteld kan worden. Onze medisch specialisten bekijken dit per patiënt. Het kan zijn dat patiënten langer moeten wachten op een afspraak.
  • Wat kan ik zelf doen om besmetting te voorkomen?

    Was regelmatig uw handen, hoest of nies in uw elleboog en houd 1,5 meter afstand.

  • Waar kan ik terecht voor bloedafname of inleveren van urine/ontlasting?
    Voor bloedafname of het inleveren van urine of ontlasting kunt u niet meer op alle prikpunten in de regio terecht. Bekijk het overzicht van prikposten om te zien welke locatie open en gesloten is.
  • Kan ik wat te eten en drinken halen?
    Op locatie Langendijk en Pasteurlaan is het restaurant voor bezoekers geopend. Op locatie Molengracht zijn de restaurants geopend om eten en drinken af te halen.

Meer informatie over COVID-19?

Heeft u kanker, MS of een bijnieraandoening?

Bekijk hier de veelgestelde vragen rondom COVID-19:

Stand van zaken

Dit was de stand van zaken bij Amphia vandaag, 147 september 2020 08:00 uur*:

  • Er worden 4 patiënten met een COVID-19 besmetting verzorgd in Amphia, waarvan geen op de intensive care.
  • Vanaf het begin van het uitbreken van COVID-19 zijn er in Amphia 109 mensen overleden aan de gevolgen van het virus.
  • Er zijn in de 24 uur voor deze standopmaak twee patiënten met COVID-19 uit Amphia ontslagen. In totaal zijn dit 330 patiënten.

De intensive care van Amphia heeft een capaciteit van 24 bedden. Deze 24 IC-bedden zijn er zowel voor COVID-19-patiënten als voor de niet COVID-19-patiënten.

 

*De cijfers worden 2x in de week bijgewerkt; op maandag- en op donderdagmiddag

Patient

Nieuws COVID-19

Nieuws COVID-19 Zwangeren

Kijk voor de meest recente maatregelen op de website van Annature https://www.annature.nl/

Nieuws februari tot juli

  • Februari tot juli

    Mag de partner van een zwangere nu mee? (15 juni 2020)

    We vragen de zwangeren om alleen naar de afspraak te komen. Partners mogen alleen mee naar de echo’s van Echocentrum Focus en moet daarbij 1,5 meter afstand houden van de echoscopist. Ook geldt nog steeds dat er één persoon bij de bevalling aanwezig mag zijn. Badbevallingen mogen weer, zowel thuis als in ziekenhuis.

    De afspraken die al gepland staan bij de verloskundige, gynaecoloog of echocentrum blijven ongewijzigd. Kijk voor de meest recente maatregelen op de website van Annature https://www.annature.nl/

    Aangepaste zorg in Amphia (22 april 2020)

    Wij vinden het belangrijk dat wij goede en veilige zorg kunnen bieden aan onze patiënten en een veilige werkomgeving hebben voor onze medewerkers. Amphia gaat daarom op een langzame en gecontroleerde manier weer van start met de normale zorg aan patiënten. Zo blijven wij ook flexibel in het geval het aantal COVID-19 patiënten weer stijgt.

    We beginnen met de patiënten voor wie zorg niet langer uitgesteld kan worden. Onze medisch specialisten bekijken dit per patiënt. Afhankelijk van de noodzaak kan het zijn dat patiënten langer moeten wachten op een afspraak dan ze gewend zijn.

    In Amphia zijn we extra alert op symptomen van COVID-19. De veiligheid voor onze patiënten en medewerkers staat hoog in het vaandel. Voor patiënten met koorts en luchtwegproblemen gelden daarom andere maatregelen. Meer weten over de maatregelen, kijk bij de veelgestelde vragen bovenaan de pagina. Meer lezen over onze aangepaste reguliere zorg kan hier.


    Coronavirus en wetenschappelijk onderzoek (3 april 2020)

    In Amphia doen we ons uiterste best iedereen zo goed mogelijk te behandelen. Veel over het coronavirus is nog niet bekend. Daarom doen we zelf wetenschappelijk onderzoek, maar ook samen met andere instellingen. Om de zorg voor coronapatiënten te verbeteren en de volksgezondheid beter te beschermen. 

    Veel wetenschappelijk onderzoek bedenken we nu pas. Voor dat onderzoek hebben we sommige gegevens uit uw patiëntendossier nodig. We kunnen u hiervoor niet altijd vooraf vragen om toestemming. We gaan er daarom van uit dat u het goed vindt. De gebruikte gegevens zullen niet naar u te herleiden zijn. Daardoor beschermen we tegelijkertijd uw privacy. 

    Mocht u toch bezwaar hebben tegen dit gebruik van uw gegevens, zeg het dan tegen uw behandelaar. Dat mag ook later nog. Vanaf dat moment gebruiken wij uw gegevens niet langer voor dit soort onderzoek.

    Tijdelijk meer zorg op afstand met MijnAmphia (3 april 2020)

    Vanwege COVID-19 proberen wij als ziekenhuis waar mogelijk zorg op afstand te bieden. Hiervoor willen wij u uitgebreider toegang verlenen tot uw mijnAmphia account. Een mijnAmphia account kunt u tot op heden alleen gebruiken voor het invullen en toesturen van vragenlijsten. Met het uitgebreide account dat u per mail kunt aanvragen, kunt u ook online uw dossier bekijken en berichten sturen naar uw behandelend arts. Normaal gesproken moet u zich hiervoor persoonlijk legitimeren in het ziekenhuis, maar door de omstandigheden maken wij dit mogelijk op afstand.

    Om de veiligheid te waarborgen en er zeker van te zijn dat de juiste persoon toegang wordt verleend, vragen wij een aantal stappen te ondernemen. Wanneer u gebruik wilt maken van dit volledige mijnAmphia account, vragen wij u een mail te sturen naar wid@amphia.nl met daarin alle onderstaaande gegevens:

    • Een kopie of foto van uw geldige identiteitsbewijs van beide zijden. Dit kan een rijbewijs, paspoort of ID-kaart zijn.
    • Uw adresgegevens.
    • Telefoonnummer en e-mail adres.

    Na ontvangst controleren wij de gegevens. Deze gegevens worden na controle niet meer gebruikt en de email wordt verwijderd. Deze zijn alleen ter identificatie. Wanneer de identificatie is afgerond, wordt er een activatiecode gestuurd naar het e-mailadres welke bij ons in het systeem bekend is. Hierna heeft u volledige toegang tot uw mijnAmphia account.

    Meer vragen over mijnAmphia vind u hier.
    Bij andere vragen of inlogproblemen kunt u mailen naar wid@amphia.nl of bellen naar (076) 595 2999. Wanneer u een mail stuurt verzoeken wij u om uw adres en geboortedatum te vermelden.


    Kabinet verlengt maatregelen tot en met 28 april (1 april 2020)

    Alle maatregelen die nu gelden tegen de verspreiding van COVID-19 worden verlengd tot en met dinsdag 28 april. Ook bij Amphia blijven de voorzorgsmaatregelen van kracht:

    • Er mag maximaal 1 persoon per dag op bezoek bij de patiënt.
    • Heeft u zelf klachten van hoesten of benauwdheid al dan niet in combinatie met koorts, dan verzoeken wij u niet naar Amphia te komen.
    • Onze medisch specialisten en het zorgpersoneel geven geen hand als begroeting.
    • Houd 1,5 meter afstand van andere mensen.
    • Bij de ingang van het ziekenhuis wordt u gevraagd om handhygiëne toe te passen. Ook kan een Amphia medewerker u vragen stellen over eventuele klachten.
    • Alle niet-urgente en uitstelbare afspraken worden afgeschaald en omgezet naar een telefonisch-consult, e-consult of worden uitgesteld. Patiënten worden hierover telefonisch geïnformeerd door de betreffende polikliniek.
    • Acute patiënten worden geholpen.
    • Alle geplande, niet-urgente operaties en behandelingen worden uitgesteld. Spoedoperaties en operaties die niet uitgesteld kunnen worden gaan wel door. Als uw operatie niet doorgaat, wordt u door ons gebeld.
    • Mensen die hoesten, niezen of verkouden zijn melden zich eerst bij de wachtkamer op de parkeerplaats bij Spoedeisende Hulp. Zo beschermen wij onze andere patiënten en bezoekers tegen virussen.

    Lees de volledige maatregelen bovenaan deze pagina onder de kop ‘Maatregelen en veelgestelde vragen’.


    Een warme boodschap van Koningin Máxima (20 maart 2020)

    Koningin Máxima heeft vanochtend gebeld met Amphia. Zij heeft gesproken met Olof Suttorp (voorzitter Raad van Bestuur) in bijzijn van Remco Djamin (voorzitter van het Medisch Specialistisch Bedrijf Amphia). Lees hier meer over het gesprek.


    Tijdelijke stop shuttlebusjes parkeergarage (20 maart 2020)

    Vanaf vrijdag 20 maart zullen de shuttlebusjes niet meer rijden tussen de parkeergarage en de hoofdingang. Houd hier rekening mee tijdens uw bezoek.


    Voorbereiden op grotere toestroom van COVID-19-patiënten (19 maart 2020)

    Amphia houdt de ontwikkelingen van COVID-19 goed in de gaten. We verwachten een grotere toestroom van COVID-19-patiënten. Daar waar mogelijk maken we alvast meer ruimte op onze IC-afdeling.

    Vandaag worden er daarom al 5 COVID-19-patiënten van de IC-afdeling overgeplaatst naar andere ziekenhuizen in Nederland. Dit gaat om de patiënten die vervoerbaar zijn. Er is nauw contact tussen de ziekenhuizen over de capaciteit voor de opvang van COVID-19-patiënten. Amphia zorgt voor afstemming en protocollen met de ontvangende ziekenhuizen.

    Er is nog steeds ruimte op onze IC-afdeling, maar we verplaatsen mensen naar andere ziekenhuizen om capaciteit te hebben voor mogelijk meer COVID-19-patiënten de komende tijd.

    Uw afspraak of behandeling bij Amphia (17 maart 2020)

    Amphia laat alleen strikt noodzakelijke poliklinische afspraken doorgaan. Wat betekent dit voor uw afspraak of behandeling?

    Afspraken polikliniek

    • Alle niet-urgente en uitstelbare afspraken op de polikliniek worden omgezet naar een telefonisch-consult, e-consult of worden uitgesteld. Patiënten worden hierover telefonisch geïnformeerd door de betreffende polikliniek. Wordt u van tevoren niet gebeld, dan heeft de arts beoordeeld dat het nodig is om te komen. Uw afspraak gaat gewoon door. 
    • Indien mogelijk worden ook oncologische afspraken, waaronder chemokuren, uitgesteld vanwege de kwetsbaarheid van patiënten. De behandelend arts beslist hierover. Als uw afspraak verplaatst wordt, wordt u gebeld.
    • Kom zoveel mogelijk alleen naar uw afspraak. U kunt iemand wel mee laten luisteren via de telefoon of het gesprek opnemen. Een begeleider kan eventueel buiten wachten. Wanneer een begeleider bij de afspraak gewenst is, geven we dit aan u door.
    • Als u hoest of koorts heeft, geef dit dan vooraf aan ons door of meldt dit aan de balie bij de ingang van de polikliniek.
    • Voor acute patiënten zijn de poliklinieken wel open. Uw huisarts heeft u dan telefonisch bij de dienstdoende arts van de polikliniek aangemeld.

    Geplande, niet-urgente operaties

    Het OK-programma wordt maximaal afgeschaald.

    Patiënten Spoedeisende Hulp

    • Op de Spoedeisende Hulp (SEH) hebben we maatregelen genomen om onze patiënten en bezoekers te beschermen tegen virussen. Mensen die hoesten, niezen of verkouden zijn melden zich eerst bij de portocabin op de parkeerplaats bij de SEH.
    • Personen die de Spoedeisende Hulp bezoeken, mogen maximaal één begeleider meenemen. Deze begeleider mag geen klachten van hoesten, benauwdheid of koorts hebben.
    • Voor acute patiënten is de polikliniek wel open. Uw huisarts heeft u dan telefonisch bij de dienstdoende arts van de polikliniek aangemeld. Ga in dat geval naar de polikliniek en niet naar de SEH.

    Diagnostiek en bloedafname

    Voor bloedafname of het inleveren van urine of ontlasting kunt u niet meer op alle prikpunten in de regio terecht. Bekijk het overzicht van prikposten om te zien welke locatie open en gesloten is.

    Restaurant en winkel

    Blijf zo kort mogelijk in het ziekenhuis. Indien het echt noodzakelijk is om wat te eten of te drinken in het ziekenhuis dan is bij Amphia locatie Molengracht het restaurant en de koffiebar open voor personeel en bezoek. Tussen deze zitplaatsen in het restaurant zit 1,5 meter afstand. Dit om besmettingsgevaar te voorkomen.

    Geen handen geven en afstand houden

    • Als voorzorgsmaatregel geven onze medisch specialisten en het zorgpersoneel geen hand als begroeting.
    • Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van andere mensen.


    Let op: nep nieuws (15 maart 2020)

    Momenteel gaat er een nep-bericht viral. In dit bericht zou een van onze artsen de noodklok luiden en spreken over een crisis in Amphia. 
    Wij willen u er graag op wijzen dat dit een nep bericht is en niet strookt met de werkelijkheid in het ziekenhuis. 

    De afgelopen week heeft Amphia verschillende maatregelen genomen om goed te kunnen blijven zorgen voor haar patiënten en haar personeel. Die hebben tot nu toe goed effect gehad. Hierdoor is het nog steeds mogelijk om voor alle patiënten de noodzakelijke zorg te bieden, ondanks de moeilijke omstandigheden. De situatie is voor nu onder controle. Het zijn en blijven natuurlijk enorm intense tijden voor getroffen patiënten en hun naasten. 

    We realiseren ons dat de ontwikkelingen rondom COVID-19 (coronavirus) zich snel opvolgen, waardoor de situatie van dag tot dag verandert. We bekijken dus ook elke dag wat nodig is om die goede zorg te kunnen blijven bieden. Dit gebeurt niet vanzelf, dit vraagt een enorme inspanning van al onze medewerkers en om begrip en flexibiliteit van onze patiënten. 

    Amphia bereidt zich voor op het weekend (13 maart 2020)

    Amphia rekent op een grotere toestroom van patiënten. Er is inmiddels een extra afdeling ingericht waar patiënten met COVID-19 in afzondering kunnen worden opgenomen. We zijn voorbereid om zorg voor al onze acute patiënten te verlenen.

    Informatiepunt voor medewerkers (11 maart 2020)

    Amphia bereidt zichzelf en haar medewerkers voor op een toenemend aantal patiënten met COVID-19. Wij vinden het belangrijk dat we goed zorgen voor onze medewerkers en patiënten. Veel Amphia medewerkers zijn daarom de afgelopen periode getest op de aanwezigheid van COVID-19, hierbij hebben wij een goed beeld van het virus bij onze medewerkers gekregen. We zien dat medewerkers die positief testen op COVID-19 al duidelijke klachten hadden en ziek thuis waren. Wij willen spaarzaam omgaan met de middelen die beschikbaar zijn in het laboratorium. Daarom is de procedure rondom het testen van personeel aangepast. Er is een informatiepunt voor medewerkers geopend over gezondheidsklachten die mogelijk wijzen op COVID-19.


    Preventief testen (9 maart 2020)
    Medewerkers van Amphia kunnen zich sinds vorige week preventief laten testen in speciaal ingerichte testruimtes van het ziekenhuis. Amphia kan dit aanbieden omdat Amphia beschikt over een eigen laboratorium. Amphia wil met deze maatregel een veilige omgeving voor patiënten en medewerkers faciliteren. Medewerkers die positief zijn getest stappen uit het zorgproces en gaan in thuisisolatie. 

    Het protocol voor patiënten die zich melden met koorts en luchtwegklachten blijft ongewijzigd: zij worden in druppelisolatie behandeld. Wanneer er verdenking op aanwezigheid van het COVID-19 is, treedt het protocol strikte isolatie in werking.

    Capaciteit en bezoekers (6 maart 2020)

    Landelijk zien wij het aantal COVID-19 besmettingen oplopen. Het wordt nu onderdeel van onze dagelijkse gang van zaken. Het aantal zieken neemt toe en er wordt meer beroep gedaan op de ziekenhuiszorg. Dit heeft gevolgen voor de capaciteit van ons ziekenhuis. We zijn daarom genoodzaakt om operaties te verplaatsen. Dit zal dan alleen gaan om operaties die geen spoed hebben. De patiënten worden hierover persoonlijk geïnformeerd. Spoedzorg, Oncologie en Verloskunde gaan altijd door. De poliklinieken zijn gewoon open.

    Om onze patiënten en medewerkers te beschermen tegen virussen laten we nu zo min mogelijk mensen van buiten het ziekenhuis toe. Wij vragen al onze patiënten daarom vriendelijk om maximaal één bezoeker per dag aan het bed toe te laten. Heeft een bezoeker begeleiding nodig? Dan maken wij een uitzondering.

    Wij vragen iedereen die klachten heeft zoals hoesten, benauwdheid of koorts, het bezoek aan Amphia, indien mogelijk, even uit te stellen tot de klachten geheel weg zijn.

    Medewerker (4 maart 2020)

    Bij Amphia is een medewerker positief getest op COVID-19 (coronavirus). De medewerker, werkzaam op de polikliniek Neurologie in Amphia, is in thuisisolatie geplaatst. De medewerker heeft geen contact gehad met patiënten. Na het ontstaan van klachten is de medewerker direct naar huis gestuurd en getest. De tests bleken helaas positief.

    Uit voorzorg is de polikliniek Neurologie extra gereinigd. Alleen collega’s die direct contact hebben gehad met de medewerker zijn naar huis gestuurd en werken verder vanuit huis. De polikliniek is met beperkte bezetting geopend. Patiënten die een afspraak hebben worden hierover telefonisch geïnformeerd. Dit heeft geen invloed op de acute neurologische zorg. 

    Zorg in Amphia gaat gewoon door. Patiënten en bezoekers lopen bij een bezoek aan Amphia geen extra risico op besmetting.
     

    COVID-19 is nu onderdeel van onze dagelijkse gang van zaken. Landelijk zien wij het aantal besmettingen oplopen. Wij zullen hierover niet meer bij iedere nieuwe besmetting communiceren. De laatste stand van zaken over de besmettingen in Nederland kunt u vinden op de website van RIVM. Daar waar informatie nodig is over bezoek aan Amphia of extra maatregelen zullen wij dit uiteraard delen.

    Patiënt (3 maart 2020)

    Bij Amphia is er een patiënt positief getest op COVID-19 (coronavirus). Deze patiënt wacht de uitslag van de standaard tweede test nog af en is voor Amphia de eerste patiënt met een positieve eerste uitslag op het COVID-19 virus. De patiënt voldeed bij aanvang al aan het risicoprofiel van het RIVM en is daarom vanaf opname in strikte isolatie geplaatst. Er vindt vanuit de GGD een contactonderzoek plaats om eventuele verdere verspreiding in kaart te brengen.

    Amphia heeft proactief testen uit laten voeren bij alle liggende patiënten die griepachtige klachten hadden. In totaal zijn er nu 164 uitslagen terug, waarvan er 1 positief getest is. Daarnaast worden alle nieuwe patiënten die dergelijke klachten hebben getest.

    Maatregelen

    Door de opmars van het COVID-19 zijn wij extra alert en volgen we het infectiebeleid actief op. Dit betekent dat wij patiënten die zich melden met koorts en luchtwegklachten altijd volgens protocol in druppelisolatie behandelen. Wanneer er verdenking op aanwezigheid van het COVID-19 is, treedt het protocol strikte isolatie in werking. Alle patiënten in de Amphia nieuwbouw hebben een eenpersoonskamer wat ervoor zorgt dat patiënten in ons ziekenhuis veilig kunnen herstellen. 

    Krijgt u instructies vanuit Amphia personeel, volg deze dan op. Wilt u iemand in Amphia bezoeken of bijvoorbeeld bloed laten prikken en heeft u klachten van hoesten of benauwdheid al dan niet in combinatie met koorts, stel uw bezoek dan uit totdat u volledig hersteld bent. Wij rekenen op uw medewerking om gezamenlijk zorg te dragen voor een veilige omgeving voor al onze patiënten en medewerkers.

    Amphia wil het ziekenhuis nu zo veel mogelijk vrijhouden van virussen, waaronder vooral COVID-19. Wanneer een persoon acute klachten heeft als gevolg van een virus kan een patiënt uiteraard in ons ziekenhuis terecht voor behandeling. Om te zorgen dat het virus zich niet via andere patiënten of bezoek kan verspreiden in het ziekenhuis hebben wij maatregelen getroffen waarover wij u graag informeren. Boven aan de pagina leest u daar meer over.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.