Contact en route

Contactgegevens

Bezoekadres
Molengracht 21
4818 CK Breda
T. (076) 595 50 00

 

Postadres
Postbus 90158
4800 RK Breda


Apotheek

De Amphia Apotheek is de poliklinische apotheek van het Amphia Ziekenhuis. Krijgt u medicijnen voorgeschreven door een specialist in het ziekenhuis? Dan kunt u direct na uw polikliniekbezoek of opname de medicatie ophalen bij de Amphia Apotheek. Een bezoek aan een openbare apotheek is dan niet meer nodig. Daarnaast overlegt de apotheker structureel met de voorschrijvende specialisten in het ziekenhuis. Hierdoor is het geneesmiddelen assortiment optimaal afgestemd op de behandelingen in het Amphia Ziekenhuis en is de voorraad altijd up-to-date.


U vindt de Amphia Apotheek op locatie Molengracht in de centrale hal. U kunt hier van maandag tot en met vrijdag terecht van 8.00 tot 18.00 uur. Heeft u buiten deze openingstijden met spoed geneesmiddelen nodig? Dan kunt u terecht bij de Dienstapotheek Breda.

Begeleiding

Begeleiding naar de juiste polikliniek

Een van onze gastvrouwen of gastheren begeleidt u graag naar de juiste polikliniek. 

Tijdens bezoeken aan de polikliniek

U kunt tijdens een poliklinisch bezoek een beroep doen op: 
  • de gastvrouwen en heren; 
  • een vrijwilliger die u begeleidt in het gesprek met de arts (op aanvraag); 
  • de tolkentelefoon. 

Tijdens een opname in het ziekenhuis

Tijdens een opname in het ziekenhuis kunt u een beroep doen op: 
  • geestelijk verzorgers
  • maatschappelijk werk

Tijdens uw gesprek met de arts (op aanvraag)

Indien er niemand is om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis, kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze kan u ondersteunen en het gesprek met de specialist samen met u volgen. Een extra paar ogen en oren kan u helpen de arts of specialist beter te begrijpen en vragen te stellen waar u op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger kan u ook begeleiden van/naar het ziekenhuis en eventueel achteraf het gesprek met u en uw naaste nabespreken.


Meer informatie en aanvragen begeleiding: 
  • Inwoners van Breda kunnen zich richten tot Steunpunt Informele Zorg Breda: 076 - 750 32 00. 
  • Inwoners van Oosterhout kunnen zich richten tot HOOM: 0168 - 35 65 55. 
  • Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen zich richten tot SWO Drimmelen (Ria van Spijk): 0162 - 45 18 94. 

Tolkentelefoon voor patiënten die geen Nederlands spreken

Patiënten die geen Nederlands spreken, kunnen kosteloos gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidsprekerfunctie kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten. U kunt een beroep doen op het Tolkencentrum via het secretariaat van uw behandelend arts of van de onderzoeks- of behandelafdeling. Als u hiervan gebruik wilt maken, geeft u dit dan tijdig vóór uw afspraak door.

Geestelijk verzorgers: voor steun en begeleiding

In het ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig op wie u altijd een beroep kunt doen voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. U dient hem of haar dan wel zelf te laten weten dat u een bezoek op prijs stelt.

Maatschappelijk werk: voor steun en praktische vragen

Een ziekenhuisopname kan onverwacht en ingrijpend zijn. Maatschappelijk werk kan u of de mensen om u heen bij uw ziekte of de acceptatie ervan ondersteunen. Ook voor praktische vragen over bijvoorbeeld huisvesting en financiën kunt u bij het maatschappelijk werk terecht.

Begeleidingsprogramma voor oudere patiënten

Een ziekenhuisopname kan grote impact hebben. En dat geldt zeker voor oudere patiënten die een verhoogde kans hebben op complicaties zoals verwardheid of een infectie. Dat maakt een opname extra risicovol. Met als mogelijk nadelig gevolg versnelde fysieke en/of mentale achteruitgang en vermindering van zelfredzaamheid. 

Om ook na een verblijf in het ziekenhuis zo optimaal mogelijk te blijven  functioneren, vindt Amphia het belangrijk oudere patiënten tijdens de opname extra te ondersteunen. Voor kwetsbare patiënten van zeventig jaar en ouder is er daarom een speciaal programma waarin getrainde vrijwilligers ondersteunen bij bijvoorbeeld: 

  • Extra oefenen met lopen.
  • Een prettige structuur aanbrengen in uw dag. 
  • De krant lezen of een spel spelen.
  • De maaltijden nuttigen. 
Samen met een verpleegkundige wordt bij het opnamegesprek gekeken of ondersteuning wenselijk is. Zij kan u ook meer vertellen over de verschillende begeleidingsprogramma’s.

Comfortpakket

Wat is het comfortpakket?

Ontbijten op een één- of tweepersoonskamer met een regionaal dagblad, televisie en telefoon binnen handbereik en uw bezoek ontvangen wanneer u dat uitkomt? Dat kan bij Amphia . Om uw meerdaags ziekenhuisverblijf zo aangenaam mogelijk te maken, biedt Amphia u de mogelijkheid gebruik te maken van het comfortpakket. Dit bestaat uit:

  • Een- of tweepersoonskamer.
  • Dagelijks een regionaal dagblad.
  • Telefoon: gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland, met uitzondering van informatienummers.
  • Televisie.
  • Internet op eigen laptop.
  • Koffie en thee voor bezoek. 
  • Doorlopend bezoek: in overleg met de verpleegkundigen.  

Op welke afdelingen wordt het comfortpakket aangeboden?

Op vrijwel alle verpleegafdelingen bieden wij het comfortpakket aan. Voorwaarde is echter wel dat u niet voor een dagbehandeling bent opgenomen. Daarnaast is er een aantal afdelingen waar u geen gebruik kunt maken van het comfortpakket: 

  • Afdeling voor hartbewaking (CCU) 
  • Dotterafdeling 
  • Eerste Harthulp 
  • Intensive Care 
  • Dialyseafdeling 
  • Kinderafdeling 
  • Verloskamers 
  • Psychiatrie (PAAZ) 
  • Geriatrie 

Wanneer kunt u gebruik maken van het comfortpakket?

U kunt gebruik maken van het comfortpakket als u een aanvullende comfortverzekering ('klasseverzekering') heeft afgesloten. Uw zorgverzekeraar vergoedt dan (een deel van) de kosten. Het is mogelijk dat u ook een eigen bijdrage moet betalen. Kijk daarom voorafgaand aan uw opname goed wat er in uw polis staat of neem contact op met uw zorgverzekeraar. 

Voordat u wordt opgenomen kunt u bij het opnamebureau aangeven dat u gebruik wenst te maken van het comfortpakket. Is uw opname onverwachts? Geef dan tijdens het opnamegesprek aan de verpleegkundige door van welke diensten u gebruik wenst te maken.

Kamergarantie

Uw opname wordt zorgvuldig gepland. Toch kan het gebeuren dat er geen een- of tweepersoonskamer beschikbaar is omdat voorrang wordt gegeven aan patiënten voor wie een eigen kamer medisch noodzakelijk is. Uiteraard worden de kosten voor een een- of tweepersoonskamer dan niet in rekening gebracht.

Prijzen

  • Comfortpakket op een eenpersoonskamer: € 102,00 per dag 
  • Comfortpakket op een tweepersoonskamer: € 87,00 per dag 
  • Comfortpakket op een vierpersoonskamer: € 17,00 per dag

Gebedsruimten en stiltecentra

Amphia heeft verschillende voorzieningen en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. 

Op alle ziekenhuislocaties is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag doorlopend terecht voor een moment van rust en bezinning of gebed. Op de locatie Breda Molengracht is er een kapel op de eerste verdieping. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u desgewenst op uw kamer ontvangen.


Er is ook een moslimgebedsruimte beschikbaar. Op locatie Molengracht bevindt de moslimgebedsruimte zich op de begane grond, richting unit 07/08. Deze gebedsruimte is 24 uur per dag open.


Horeca

Horecashop

In de centrale hal vindt u onze horecavoorziening. Het aanbod in de shop bestaat uit: 
  • Bloemen
  • Fruit
  • Cosmetica
  • Speelgoed
  • Versnaperingen
  • Dagbladen en tijdschriften.

Bloemen en vazen

Op de verpleegafdelingen zijn bloemen toegestaan behalve op de IC, Neonatologie, voor patiënten die liggen in beschermende isolatie (MG unit 43) en in bepaalde situaties waarover de verpleegkundige u zal informeren. Op de 2e, 3e, 4e en 5e etage tegenover de bezoekersliften en in de gang naar verpleegafdeling 07 en 08 is een automaat met wegwerpvazen aanwezig. U kunt hier voor €1, - een wegwerpvaas kopen.



Binnenterras

Bij de horecashop vindt u het binnenterras. Hier kunt u een eenvoudige maaltijd, koffie, frisdranken of een hartig hapje nuttigen.

Openingstijden

Op locatie Breda Molengracht is de horecashop van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 20.30 uur geopend en in het weekend van 13.00 tot 20.30 uur. 

Parkeren

Voor alle locaties van Amphia geldt betaald parkeren tegen hetzelfde tarief. Op locatie Molengracht kunt u vanaf 31 augustus 2016 alleen parkeren in de Amphia parkeergarage. Deze garage is voorzien van een slagboom (en speedgate in avond-nacht). U kunt de garage  inrijden door een kaartje te trekken uit de automaat bij de slagboom. Met dit kaartje kunt u de garage weer in via de voetgangers in-/uitgang. U betaalt bij één van de betaalautomaten op de begane grond in de parkeergarage. Na betaling kunt u uw kaartje bij de slagboom aanbieden en de garage verlaten. 

 

Tarieven

Het tarief voor het parkeren in de Amphia parkeergarage is per 31 augustus 2016:

  • minder dan 16 minuten: gratis uitrijden
  • per 16 minuten: € 0,50
  • maximum dagtarief: € 10,- (wanneer u binnen 24 uur meerdere keren de garage inrijdt en verlaat, kunnen de kosten hoger zijn)·
  • verloren kaart: € 10,-
  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 10x parkeren (365 dagen geldig) € 30,- 
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

Hoge voertuigen

Let op: de maximale doorrijhoogte van de parkeergarage is 2.10 meter. Wanneer uw voertuig niet in onze garage past kunt u deze parkeren op P5 (Deze parkeerplaats is aan de rechterkant van het ziekenhuis).

 

Betaalautomaten

In de parkeergarage zijn op de begane grond betaalautomaten. Na betaling kunt u de parkeergarage verlaten.

 

Kiss & Ride

Bent u slecht ter been? Dan kunt u op het voorplein bij de hoofdingang afgezet en weer opgehaald worden.

 

Mindervalidenparkeerplaatsen, lift en elektrische oplaadpunten

In de parkeergarage zijn parkeerplaatsen voor mindervaliden gereserveerd op de begane grond: dichtbij de uitgang. U betaalt hiervoor het gewone tarief. In de parkeergarage zijn ook 9 parkeervakken voorzien van elektrische oplaadpunten. Hier kan tegen betaling (tarief € 0,29 per kWh) gebruik van worden gemaakt. Uiteraard zijn er ook 2 liften in de parkeergarage aanwezig.  

 

Abonnementen

U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 10x parkeren (365 dagen geldig) € 30,-
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

Voor meer informatie over de abonnementen of de aanschaf hiervan, kunt u terecht bij onze receptie op elke locatie.

Pendelservice

Voor het vervoer van en naar de parkeergarage naar de hoofdingang van Amphia kunt u gebruik maken van onze gratis pendelservice. De twee elektrische pendelbussen rijden van maandag tot en met vrijdag tussen 07.30 en 20.30 uur, in de weekenden van 13.00 tot 15.00 uur en van 18.00 tot 20.30 uur. In de parkeergarage is een vaste opstapplaats. Er zijn geen vaste opstaptijden. Aan de hoofdingang kan de chauffeur u ook weer ophalen. Ook is er ruimte voor kleine middelen in de bus, bijvoorbeeld een rollator of een opklapbare rolstoel.


Pedicure

In het ziekenhuis is op afspraak is een pedicure beschikbaar. U kunt zelf een afspraak met pedicure maken via de receptie. Ook kunt u de verpleegkundige van de afdeling vragen om dit voor u te regelen. 

Post

Verstuur een echte wenskaart via internet

Is een familielid of bekende van u opgenomen in Amphia? Stuur hem of haar dan een echte wenskaart via internet. Op de website van Cards to Care kunt u stap voor stap een kaart uitkiezen, schrijven, adresseren en verzenden. De kaart wordt vervolgens afgedrukt en verzonden naar Amphia.


Met het versturen van een kaartje via Cards to Care steunt u bovendien de Stichting Vrienden van Amphia.

Post adresseren

Wanneer u een patiënt post wilt sturen, is het belangrijk om deze goed te adresseren. Bijvoorbeeld:

  • Amphia
  • Locatie
  • De heer/mevrouw: voorletter(s), achternaam en eventueel meisjesnaam
  • Afdeling
  • Kamernummer  
  • Postbus
  • Postcode en plaats.

Een patiënt wordt in het ziekenhuis ingeschreven onder de officiële voorletter, dus niet onder de roepnaam. Daarnaast is het belangrijk om op de achterkant van de envelop uw eigen adresgegevens te vermelden.

Radio en Televisie

Patiënten van het Amphia Ziekenhuis kunnen gebruik maken van de voorzieningen voor radio en televisie. Bij elk bed is een radioaansluiting. Via de hoofdtelefoon/oorschelp kunt u naar diverse radiozenders luisteren. 

U kunt tijdens uw verblijf een televisie huren via de firma Patiëntline. Bij uw opname ontvangt u daarover meer informatie. U kunt zich zelf makkelijk aan- en afmelden voor de tv via het telefoontoestel op de kamer of via uw mobiele telefoon. De kosten voor televisie zijn € 3,00 per dag en een eenmalig bedrag van € 1,78. Als u gebruik maakt van het comfortpakket betaalt u niet extra voor het gebruik van de televisie.

Rolstoel

Bij de ingang van de parkeergarage en op het voorplein staan borgrolstoelen. Deze kunt u gebruiken. Voor het gebruik is een muntstuk van 1 euro nodig. Dit ontvangt u na gebruik retour.


Servicebureau

Patiënten en bezoekers kunnen bij het Servicebureau terecht voor aanvullende informatie over onderzoek, aandoeningen en behandelingen, adressen van patiëntenverenigingen, folder en brochures. Soms horen uw vragen thuis bij de medisch specialist of de verpleegkundige. De medewerkers van het Servicebureau wijzen u dan door. Ook als u suggesties of klachten heeft, kunt u binnenlopen. 

U kunt naar de Servicebureaus bellen of er langsgaan als u in het ziekenhuis bent. Op locatie Breda Molengracht kunt u ons als volgt bereiken:

  • Telefoon: (076) 595 39 14 
  • Openingstijden: maandag tot en met donderdag van 9.00 - 16.30 uur en op vrijdag van 9.00 - 12.30 uur. 
  • Plaats: in de centrale hal links naast de bezoekersliften.

Telefoon en Internet

Telefoon

U kunt bij opname een telefoon huren via de firma Patiëntline. De kosten bedragen €2,04 per dag en een eenmalige kost van € 1,78. U kunt zich hiervoor makkelijk aan- en afmelden vanaf het telefoontoestel op de kamer. 

Als u gebruik maakt van het comfortpakket, betaalt u niet voor het gebruik van de telefoon (met uitzondering van kosten gemaakt voor het bellen naar mobiele nummers, 0900-nummers en telefoonnummers in het buitenland). 

Mobiele telefoon

Het bellen met een mobiele telefoon is in het ziekenhuis toegestaan, behalve op plaatsen waar een verbodsbord hangt. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen. 

Internet

Amphia beschikt over draadloos internet (wifi) op alle verpleegafdelingen. Op deze plaatsen kunt u dan ook kosteloos gebruik maken van internet op uw eigen laptop, smartphone of tablet. Mailfunctionaliteiten zoals Gmail worden niet ondersteund op het wifi netwerk. 

Op de kinderafdeling op locatie Langendijk en Molengracht kunnen kinderen gebruik maken van laptops met draadloos internet aangeboden door de Stichting Michael Wings.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.