Let op: maatregelen voor patiënten en bezoekers aangepast in verband met COVID-19 (coronavirus)
Lees meer

Contact en route

Contactgegevens

Bezoekadres
Molengracht 21
4818 CK Breda
T. (076) 595 50 00

 

Postadres
Postbus 90158
4800 RK Breda


Apotheek

De Amphia Apotheek is de poliklinische apotheek van het Amphia Ziekenhuis. Krijgt u medicijnen voorgeschreven door een specialist in het ziekenhuis? Dan kunt u direct na uw polikliniekbezoek of opname de medicatie ophalen bij de Amphia Apotheek. Een bezoek aan een openbare apotheek is dan niet meer nodig. Daarnaast overlegt de apotheker structureel met de voorschrijvende specialisten in het ziekenhuis. Hierdoor is het geneesmiddelen assortiment optimaal afgestemd op de behandelingen in het Amphia Ziekenhuis en is de voorraad altijd up-to-date.


U vindt de Amphia Apotheek op locatie Molengracht in de nieuwbouw (route 68). Als u binnenkomt in de centrale hal dan gaat u eerst naar links, de apotheek zit aan de rechterkant. Heeft u buiten deze openingstijden met spoed geneesmiddelen nodig? Dan kunt u terecht bij de Dienstapotheek Breda.

Begeleiding

Bereikbaarheid en begeleiding

In Amphia komen elke dag ruim 4000 bezoekers. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en het ziekenhuis voor iedereen goed bereikbaar is.

 

Parkeren

Fiets

  • Wanneer u met de fiets komt, kunt u deze parkeren in de daarvoor bestemde vakken. Deze vakken zijn rechts van de hoofdingang te vinden. De stalling is gratis en onbewaakt.

Auto

  • Parkeren kunt u bij locatie Molengracht in de parkeergarage. Op onze locaties Langendijk en Pasteurlaan kunt u parkeren op het parkeerterrein.
  • Heeft u hulp nodig bij het parkeren in de parkeergarage bij locatie Molengracht? Dan kunt u vooraf contact met ons opnemen. 
  • In de parkeergarage zijn 20 mindervaliden parkeerplaatsen op de begane grond. 
  • Eén van de betaalautomaten is op ooghoogte. Zit u in een rolstoel, dan kunt u hier goed bij.
  • In onze parkeergarage zijn geen drempels. 
  • Als u een rolstoelbus heeft die niet in onze parkeergarage past, dan kunt u dit bij de intercom bij de parkeergarage aan de beveiliging vertellen. Zij wijzen u de weg naar parkeerplaats P5. 
  • Bij de parkeergarage kunt u gratis gebruik maken van rolstoelen naar het ziekenhuis.
 

Halen en brengen

  • Op de Molengracht rijden er speciale pendelbusjes van de parkeergarage naar de entree en andersom. Dit vervoer is gratis. U kunt instappen op maandag t/m vrijdag tussen 07.30 en 20.30 uur. In het weekend rijdt het busje tussen 11.00 en 20.30 uur. 
  • Voor de ingang van het ziekenhuis zijn er speciale parkeerplaatsen. Deze plaatsen zijn enkel beschikbaar voor het halen en brengen van bezoekers. Het is niet mogelijk om op het voorplein langere tijd te parkeren vanwege het groot aantal dagelijkse bezoekers.

Begeleiding in het ziekenhuis

  • In Amphia werken gastvrouwen en gastheren. Deze medewerkers kunnen u de weg wijzen, uw vragen beantwoorden en u begeleiden naar uw afspraak. Zij staan op werkdagen bij de entree en bij de receptie voor u klaar. 
  • Bij de entree kunt op werkdagen instappen in speciale karretjes. Deze brengen u gratis naar de ingang van de polikliniek waar u een afspraak heeft.

  • Bij de entree kunt u gratis gebruik maken van de rolstoelen.

Tijdens uw gesprek met de arts (op aanvraag)

Indien er niemand is om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis, kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze kan u ondersteunen en het gesprek met de specialist samen met u volgen. Een extra paar ogen en oren kan u helpen de arts of specialist beter te begrijpen en vragen te stellen waar u op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger kan u ook begeleiden van/naar het ziekenhuis en eventueel achteraf het gesprek met u en uw naaste nabespreken.

Meer informatie en aanvragen begeleiding:

  • Inwoners van Breda kunnen het Steunpunt Informele Zorg Breda bellen op telefoonnummer (076) 525 15 15. 
  • Inwoners van Oosterhout kunnen zich voor vervoer bellen naar Automaatje op telefoonnummer (0162) 471 115. Voor hulp bij het gesprek kunnen zij bellen naar de dienst Vrijwillige Thuiszorg van Surplus op telefoonnummer (0162) 748 600.
  • Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen bellen naar SWO Drimmelen op telefoonnummer (0162) 451 894.
  •  

De tolkentelefoon

Spreekt u geen of weinig Nederlands, dan kunt u gratis gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidspreker kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten. U kunt via het secretariaat van uw arts of van de afdeling hulp vragen aan het Tolkencentrum. Als u de tolkentelefoon wilt gebruiken, geef dit dan op tijd vóór uw afspraak door aan de afdeling.

 

Geestelijk verzorgers: voor steun en begeleiding

In het ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig op wie u altijd een beroep kunt doen voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. U dient hem of haar dan wel zelf te laten weten dat u een bezoek op prijs stelt.

 

Maatschappelijk werk: voor steun en praktische vragen

Een ziekenhuisopname kan onverwacht en ingrijpend zijn. Maatschappelijk werk kan u of de mensen om u heen bij uw ziekte of de acceptatie ervan ondersteunen. Ook voor praktische vragen over bijvoorbeeld huisvesting en financiën kunt u bij het maatschappelijk werk terecht.

 

Begeleidingsprogramma voor oudere patiënten

Een ziekenhuisopname kan grote impact hebben. En dat geldt zeker voor oudere patiënten die een verhoogde kans hebben op complicaties zoals verwardheid of een infectie. Dat maakt een opname extra risicovol. Met als mogelijk nadelig gevolg versnelde fysieke en/of mentale achteruitgang en vermindering van zelfredzaamheid. 

Om ook na een verblijf in het ziekenhuis zo optimaal mogelijk te blijven  functioneren, vindt Amphia het belangrijk oudere patiënten tijdens de opname extra te ondersteunen. Voor kwetsbare patiënten van zeventig jaar en ouder is er daarom een speciaal programma waarin getrainde vrijwilligers ondersteunen bij bijvoorbeeld: 

  • Extra oefenen met lopen.
  • Een prettige structuur aanbrengen in uw dag. 
  • De krant lezen of een spel spelen.
  • De maaltijden nuttigen. 

Samen met een verpleegkundige wordt bij het opnamegesprek gekeken of ondersteuning wenselijk is. Zij kan u ook meer vertellen over de verschillende begeleidingsprogramma’s.

 

Routenummers

Op locatie Molengracht wijzen routenummers u de weg. In de ontvangsthal hangt een digitaal bord waar alle afdelingen en poliklinieken met hun routenummer op staan vermeld. Bij binnenkomst hoeft u alleen dit nummer te onthouden en volgt u de borden met dit nummer. Heeft u hulp nodig? Vraag het onze gastheren- en vrouwen.

Gebedsruimten en stiltecentra

Amphia heeft verschillende voorzieningen en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. 
 
Op alle ziekenhuislocaties is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag doorlopend terecht voor een moment van rust en bezinning of gebed. Op de locatie Breda Molengracht is er een kapel op de eerste verdieping. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u desgewenst op uw kamer ontvangen. Ook is er een nieuw stiltecentrum op de begane grond in de nieuwbouw (volg route 17).


Daarnaast is er een moslimgebedsruimte beschikbaar. Op locatie Molengracht bevindt de moslimgebedsruimte zich op de begane grond. Deze gebedsruimte is 24 uur per dag open.


Horeca

Restaurant, koffiebar en kiosk

In het nieuwe, sfeervol ingerichte restaurant ‘de Markt’ willen we bezoekers even het gevoel geven dat ze niét in een ziekenhuis zijn. U vindt er een rijk aanbod aan verse maaltijden, goede koffie, belegde broodjes, salades, verse sappen, smoothies en heerlijke soepen. De nadruk ligt op gezonde en verse voeding, maar een snack is ook nog steeds verkrijgbaar.

 

Schuin tegenover het restaurant vindt u ‘de Molen’: een sfeervolle koffiebar waar ter plekke allerlei heerlijke versgemalen koffiespecialiteiten voor u worden bereid en waar u keuze heeft uit een groot assortiment cadeauartikelen variërend van magazines, bloemen tot toiletartikelen. Wilt u liever snel een lekkere koffie to go met een zoete of hartige lekkernij? Dan kunt u terecht bij ‘De Kiosk’ in de centrale ontvangsthal. 

 

In de bestaande bouw blijft de huidige horecavoorziening met shop ook aanwezig.

 

Openingstijden

De horeca is dagelijks geopend van 8.00 tot 20.00 uur. Wilt u buiten de openingstijden van de horeca een hapje eten of drinken? In de nieuwbouw vindt u een voorziening waar u op basis van zelfbediening 24 uur per dag terecht kunt. 


Bloemen en vazen

Op iedere verpleegafdeling is een automaat met wegwerpvazen aanwezig. 

Parkeren

Voor alle locaties van Amphia geldt betaald parkeren tegen hetzelfde tarief. Op locatie Molengracht kunt u parkeren in de parkeergarage.

 

Tarieven

Het tarief voor het parkeren in de parkeergarage is:

  • minder dan 14 minuten: gratis uitrijden
  • per 14 minuten: € 0,50
  • maximum dagtarief: € 10,- (wanneer u binnen 24 uur meerdere keren de garage inrijdt en verlaat, kunnen de kosten hoger zijn)·
  • verloren kaart: € 10,-
  • weekabonnement (7 aaneengesloten dagen) € 20,-
  • 2-wekenabonnement (14 aaneengesloten dagen) € 30,-
  • strippenkaart 12 x parkeren (365 dagen geldig) € 30,- 
  • Voor vaste bezoekers van patiënten die aaneengesloten langer dan 30 dagen opgenomen zijn is een gereduceerd abonnement beschikbaar van €12,50 voor 2 weken. Dit abonnement is te verkrijgen bij de centrale receptie en kan alleen met pin worden betaald.

Voor meer informatie over de abonnementen of de aanschaf hiervan, kunt u terecht bij onze receptie op elke locatie.

 

Hoge en/of zware voertuigen

Let op: de maximale doorrijhoogte van de parkeergarage is 2.00 meter en uw voertuig mag niet zwaarder zijn dan 2500 kg. Wanneer uw voertuig niet in onze garage past kunt u deze parkeren op P5 (Deze parkeerplaats is aan de rechterkant van het ziekenhuis). 

 

Kiss & Ride

U kunt op het voorplein bij de hoofdingang afgezet en weer opgehaald worden.

 

Parkeerplaatsen voor mindervaliden, lift en elektrische oplaadpunten

In de parkeergarage zijn parkeerplaatsen voor mindervaliden gereserveerd op de begane grond: dichtbij de uitgang. U betaalt hiervoor het gewone tarief. In de parkeergarage zijn ook 9 parkeervakken voorzien van elektrische oplaadpunten. Hier kan tegen betaling (tarief € 0,29 per kWh) gebruik van worden gemaakt. Uiteraard zijn er ook 2 liften in de parkeergarage aanwezig.  

Pendelservice

Maak gebruik van de gratis pendelservice

Voor het vervoer van en naar de parkeergarage naar de hoofdingang van Amphia kunt u gebruik maken van onze gratis pendelservice. De twee elektrische pendelbussen rijden van maandag tot en met vrijdag tussen 07.30 en 20.30 uur, in de weekenden van 11.00 tot 20.30 uur. In de parkeergarage is een vaste opstapplaats. Er zijn geen vaste opstaptijden. Aan de hoofdingang kan de chauffeur u ook weer ophalen. Ook is er ruimte voor kleine middelen in de bus, bijvoorbeeld een rollator of een opklapbare rolstoel.


Pedicure

In het ziekenhuis is op afspraak is een pedicure beschikbaar. U kunt zelf een afspraak met pedicure maken via de receptie. Ook kunt u de verpleegkundige van de afdeling vragen om dit voor u te regelen. 

Post

Verstuur een echte wenskaart via internet

Is een familielid of bekende van u opgenomen in Amphia? Stuur hem of haar dan een echte wenskaart via internet. Op de website van Kaartje2go kunt u stap voor stap een kaart uitkiezen, schrijven, adresseren en verzenden. De kaart wordt vervolgens afgedrukt en verzonden naar Amphia.

 

Met het versturen van een kaartje via Kaartje2go steunt u bovendien de Stichting Vrienden van Amphia.

 

Post adresseren

Wanneer u een patiënt post wilt sturen, is het belangrijk om deze goed te adresseren. Bijvoorbeeld:

  • Amphia
  • Locatie
  • De heer/mevrouw: voorletter(s), achternaam en eventueel meisjesnaam
  • Afdeling
  • Kamernummer  
  • Postbus
  • Postcode en plaats.

Een patiënt wordt in het ziekenhuis ingeschreven onder de officiële voorletter, dus niet onder de roepnaam. Daarnaast is het belangrijk om op de achterkant van de envelop uw eigen adresgegevens te vermelden.

Radio en Televisie

In het nieuwe ziekenhuis werken we met tablets (losse schermen). Op iedere kamer op de algemene verpleegafdeling is een tablet aanwezig. U kunt hier kosteloos gebruik van maken. Via de tablet kunt u tv kijken, radio luisteren en op internet (via wifi Amphia_Public). Filmpjes kijken op YouTube en Netflix is geen enkel probleem. Neem wel uw inloggegevens van uw Netflix-abonnement mee. Het is niet meer mogelijk om een tv te huren.

Rolstoel

Bij de ingang van de parkeergarage en bij de hoofdingang staan rolstoelen. Deze kunt u gratis gebruiken. Graag wel de rolstoelen na gebruik terugzetten. 

Telefoon en Internet

Mobiele telefoon

Op plaatsen waar het mag, kunt u met uw mobiele telefoon bellen. Dit geldt ook voor de verpleegafdelingen. In het nieuwe ziekenhuis is het niet meer mogelijk om een vaste telefoon te huren. Op enkele plaatsen in het ziekenhuis is bellen met een mobiele telefoon niet toegestaan. Dit ziet u aan de ‘verbodsborden’. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen. 

 

Internet

Op iedere eenpersoonskamer op de algemene verpleegafdeling ligt een tablet (los scherm). Hiermee kunt u kosteloos op internet. U kunt ook uw eigen laptop of tablet meenemen. Mailfunctionaliteiten zoals Gmail worden niet ondersteund op het wifi-netwerk. Op de kinderafdeling kunnen kinderen gebruik maken van laptops met draadloos internet aangeboden door de Stichting Michael Wings.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Amphia gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies in onze disclaimer.