Oh nee, IE...

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Welkom bij Amphia
Patiënteninformatie

Zoeken

Afdeling Interne Geneeskunde route 53
Aanmaakdatum: | Geüpdatet op

Afdeling Interne Geneeskunde route 53

Welkom op route 53

Telefoonnummer (076) 595 4908

Welkom
Welkom op de afdeling. U bent opgenomen op route 53, een afdeling voor zowel Interne geneeskunde als Longeneeskunde. Momenteel bevindt u zich op route 53, Interne geneeskunde.

Afdeling
Op route 53, Interne geneeskunde zijn 30 eenpersoonskamers van alle voorzieningen voorzien. Op het whiteboard op uw kamer kunt u lezen wie er die dag voor u zorg draagt.

Verpleegkundigen
Op route 53 wordt patiëntgericht verpleegd. Per dienst is er één verpleegkundige, die verantwoordelijk is voor uw zorg. Bij deze verpleegkundige kunt u terecht met al u vragen. Onder toezicht van de verpleegkundigen werken stagiares mee op de afdeling. Informatieverstrekking betreffende de patiënt verloopt via de patiënt en/of het eerste contact persoon van de patiënt.

Internisten en arts-assistenten
Dagelijks zijn er internisten, arts-assistenten en coassistenten aanwezig. Een artsassistent is een afgestudeerd arts, al dan niet in opleiding tot medisch specialist. Een coassistent is een student geneeskunde, aan het einde van de opleiding tot basisarts. Al deze assistenten werken onder verantwoordelijkheid van de internist. Op doordeweekse dagen loopt de arts-assistent bij u langs. Op weekenddagen komt de arts-assistent alleen bij bijzonderheden langs. Bent u via de polikliniek onder behandeling bij een andere internist, dan kan het zijn dat de internist van onze afdeling tijdens uw opname de behandeling tijdelijk overneemt en dus uw hoofdbehandelaar is tijdens deze opname.

Andere zorgverleners
Tijdens uw ziekenhuisopname kan het voorkomen dat andere zorgverleners bij de behandeling betrokken worden. Voorbeelden hiervan zijn de diëtiste, maatschappelijk werker, fysiotherapeut of geestelijk verzorger. Er is ook een service medewerker aanwezig die zich vooral richt op huishoudelijke taken en hiernaast zal een gastvrouw u van voeding voorzien.

Elektronisch patiëntendossier
In Amphia wordt gewerkt met het elektronisch patiëntendossier (EPD). Iedere patiënt heeft zijn eigen dossier, waarin alles wat betrekking heeft op uw zorg, wordt vastgelegd. Alle zorgverleners die bij uw behandeling zijn betrokken, hebben inzicht in uw dossier. Zij kunnen vanuit hun eigen vakgebied in het dossier werken.

Informatieverstrekking
Informatie betreffende uw gezondheid wordt uiteraard met u besproken. Het is mogelijk om een familiegesprek aan te vragen met de arts-assistent. Hierbij kan u eerste contactpersoon aanwezig zijn. U kunt hiervoor een afspraak maken met de verpleegkundige die voor u zorgt. Telefonisch wordt geen medische informatie verstrekt, ook niet aan contactpersonen. Indien familie telefonisch naar u wil informeren, verzoeken wij hen vriendelijk na 10.30 uur te laten bellen in verband met de verzorging van de patiënten. Wij vragen u het contact via de eerste contactpersoon te laten verlopen.

Voeding
Gezonde voeding is belangrijk, ook in het ziekenhuis. Voor de voeding wordt gebruik gemaakt van een tablet waarop u een bestelling voor u eten en drinken kunt plaatsen. De gastvrouw zal u hierover verdere uitleg geven en indien nodig helpen.

Bezoektijden
Tijdens de doorlopende bezoektijden bent u van harte welkom.

  • Er mogen maximaal twee bezoekers per patiënt op een kamer. Bezoek kan erg vermoeiend zijn, stem hier uw bezoek op af. Komen er meer dan twee personen op bezoek, dan is er voor het wachtende bezoek de mogelijkheid om in familie kamer/lounge of in de centrale hal plaats te nemen.
  • Wij stimuleren u om op een veilige en verantwoorde manier te bewegen tijdens de ziekenhuisopname. Hierdoor blijft de algehele functionaliteit zo goed mogelijk. U herstelt sneller en de kans op complicaties wordt verkleint. Stem hierom tijdens bezoekuren met de verpleegkundige af hoe u optimaal in beweging kunt blijven, eveneens met hulp van uw bezoek.
  • Soms moeten we u verzorgen terwijl u bezoek heeft. Of moeten verpleegkundigen bij de wisseling van hun diensten de informatie over u met elkaar bespreken. Dit doen ze het beste bij u aan het bed. In verband met de privacy en om zo min mogelijk gestoord te worden vragen ze dan of uw bezoek even wil wachten op de gang. We rekenen op uw begrip hiervoor.
  • De informatie van de patiënt wordt alleen gedeeld met de eerste contactpersoon, ander bezoek ontvangt geen informatie.
  • Wij verzoeken bezoek om de kamer weer opgeruimd achter te laten.

Belangrijk

  • Wij adviseren u om waardevolle zaken (zoals portemonnee en sieraden) mee naar huis te geven.
  • Amphia is niet verantwoordelijk voor vermissing, diefstal of beschadiging van waardevolle eigendommen die niet noodzakelijk zijn voor uw persoonlijk functioneren.
  • Op de patientenkamer is een kluisje aanwezig, waar u eventuele waardevolle eigendommen in kunt opbergen.
  • Handdoeken en washandjes worden door het ziekenhuis verstrekt.
  • Zorg voor een plastic tas onderin de patiëntenkast, dan zorgt de verpleegkundige ervoor dat de vuile was hierin komt.
  • Houdt u er rekening mee dat u vitale gegevens 24 uur per dag gemeten worden.
  • In het gehele ziekenhuis is wifi beschikbaar. Zowel patiënten als bezoekers kunnen gebruik maken van gratis wifi. Kies hiervoor ‘Amphia-Public’. We werken met tablets (losse schermen). Op iedere kamer is een tablet aanwezig. U kunt hier kosteloos gebruik van maken. Via de tablet kunt u TV kijken, radio luisteren en op internet. De tablets behoren op de patiënten kamer te blijven indien u het ziekenhuis verlaat.
  • Folders en andere belangrijke informatie kunt u vinden op de Amphia site: www.amphia.nl

Mantelzorg
Patiënten die intensieve en langdurige zorg nodig hebben, krijgen vaak ondersteuning van een mantelzorger. Heeft u een mantelzorger, geef dit bij de verpleegkundige aan. Uw mantelzorger en de verpleegkundige kunnen samen kijken hoe de zorgtaken verdeeld kunnen worden, zodat u de optimale zorg krijgt die u wenst.

Ontslag
De verpleegkundige zal al tijdens opname met u en/of uw eerste contactpersoon het ontslag bespreken. Voordat u naar huis toe gaat, is het van belang dat u langs de apotheek in de centrale hal gaat, voor een ontslag gesprek met de apothekerassistente. Voor meer informatie met betrekking tot zorg na opname, zie Amphia site: 'zorg na opname'

Vragen?
Heeft u vragen, dan kunt u altijd terecht bij de verantwoordelijke verpleegkundige. T (076) 595 49 08

Denkt u eraan om het enquêteformulier in te vullen en in te leveren in de brievenbus of terug te sturen? Met uw feedback kunnen wij de kwaliteit van zorg op onze afdeling verbeteren. Natuurlijk is er altijd ruimte om tijdens uw verblijf opmerkingen direct te bespreken met de verpleegkundige.

Meer lezen over interne geneeskunde bij Amphia?

Ga naar afdeling Interne Geneeskunde

Label