Header afbeelding

Amphia jaarverslag en jaarrekening 2016 nu online te bekijken

woensdag 31 mei 2017
Wilt u weten hoe Amphia gepresteerd heeft in 2016? Bekijk dan hier het online jaarverslag en de jaarrekening.

Samen werken aan veilige zorg

Het jaarverslag 2016 is opgebouwd rondom veilige zorg. Bestuursvoorzitter van Amphia Olof Suttorp en Remco Djamin, voorzitter bestuur MSB-A, vertalen dit in het voorwoord als volgt: ‘De kwaliteit van onze patiëntenzorg verdient voortdurende inzet en investeringen door ieder van ons. Met het vertrouwen dat iedere patiënt ons geeft, is het een voorrecht om steeds de beste en veiligste zorg na te streven’.
Het reilen en zeilen van Amphia wordt behandeld aan de hand van drie thema’s: kwaliteit en veiligheid, personeel en organisatie en opleiden en wetenschap. Ook komen in het jaarverslag de bevindingen van de Cliëntenraad aan de orde, evenals die van de Verpleegkundige Regieraad, de Ondernemingsraad en de Raad van Toezicht.
Bekijk hier het jaarverslag en hier de jaarrekening.

Patiëntverhaal

Hoe Amphia samen werkt aan veilige zorg, wordt geïllustreerd aan de hand van het verhaal van mevrouw Maas-Marijnissen (79) die plotseling opgenomen wordt in Amphia.
De lezer wordt meegenomen in het zorgtraject dat mevrouw Maas doorloopt. Van allereerste signalering door de thuiszorg tot opname op de spoedeisende hulp en opname op de Acute Opnameafdeling. Na een verblijf van drie dagen op de verpleegafdeling Interne Geneeskunde is zij voldoende aangesterkt om naar huis te kunnen.
Uiteraard worden ook de financiële gegevens behandeld en wordt een blik geworpen in de toekomst tot 2022. Voor uitgebreide financiële informatie over Amphia word je verwezen naar jaarverantwoording in de zorg.